زندان‌ها یکی از مراکز  پرخطر برای شیوع کرونا ویروس است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ابوالفضل ابوترابی نسبت به احتمال شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها هشدار داد و گفت: محیط زندان بسیار کوچک بوده و جمعیت زیادی در این محیط‌های محدود نگه‌داری می‌شوند، بنابراین یکی از مراکز  پرخطر برای شیوع کرونا محسوب می‌شود. 

وی افزود: در گذشته کمیته‌ای متشکل از وزارت بهداشت، سازمان زندان‌ها و بهزیستی برای مسائل درمانی و بهداشتی زندان‌ها تشکیل شده است. بر همین اساس انتظار داریم این کمیته در  شرایط فعلی بیش از گذشته تقویت شود، سازمان زندان‌ها و قوه قضاییه باید نسبت به افرادی که امکان دریافت مرخصی دارند توجه ویژه داشته باشد تا تراکم جمعیت و بار زندان‌ها کاهش پیدا کند

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به ضرورت افزایش اقدامات پیشگیری در زندان‌ها برای مقابله با شیوع کرونا تصریح کرد: سازمان زندان‌ها و قوه قضاییه باید نسبت به افرادی که امکان دریافت مرخصی دارند توجه ویژه داشته باشد تا تراکم جمعیت و بار زندان‌ها کاهش پیدا کند.

ابوترابی با اشاره به تراکم بالای جمعیت در زندان‌ها و احتمال بروز فاجعه با ورود ویروس کرونا به زندان‌ها گفت: باید به عناوین مختلف اعم از دست بند الکترونیک، اخذ وثیقه، سند و اعطای مرخصی به زندانیان تلاش کنیم جمعیت کیفری زندان‌ها تا حد ممکن کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: رعایت اصول بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا باید به زندانیان آموزش داده شود، علاوه بر افزایش اقدامات پیشگیری باید تمامی اقلام ورودی به زندان‌ها مورد بررسی قرار گرفته و تمامی سرویس‌های بهداشتی و بند‌های عمومی مرتب ضدعفونی شود

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.