آماده فراگیری ویروس کرونا باشید
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، تدروس آدهانوم گبرای سوس در ژنو و در جریان کنفرانسی خبری اعلام کرد: پیام اصلی آن است که باید به تمامی کشورها امید، شهامت و اعتماد به نفس داد که می توان این ویروس کرونا را مهار کرد و در واقع خیلی از کشورها همین کار را کرده‌اند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ادامه داد: استفاده از واژه "فراگیر" در حال حاضر مطابق با واقعیات نبوده و مطمئننا ایجاد هراس می کند. ما باید بر مهار "ویروس کرونا" تمرکز کرده و در عین حال هر کاری از دستمان بر می آید برای آمادگی در برابر فراگیر شدن احتمالی آن انجام دهیم.

وی افزایش ناگهانی موارد ابتلا به کرونا در ایران، کره جنوبی و ایتالیا را به شدت نگران کننده خواند و افزود: مسئولان فعلا شاهد گسترش جهانی افسارگسیخته این ویروس یا موارد حاد و مرگ و میر فراوان نیستند، آیا این ویروس قابلیت فراگیر شدن دارد؟ قطعا دارد. آیا به آن مرحله رسیده ایم؟ برآورد ما نشان می دهد که هنوز نرسیده ایم.

به گزارش ایرنا مایک رایان مدیر برنامه های اضطراری سارمان جهانی بهداشت نیز در مورد وضعیت ایران گفت: لازم است تا در موج اولیه عفونتها در هر کشوری که به تازگی دچار این ویروس شده، بسیار احتیاط کنیم چرا که ممکن است تنها موارد حاد را شناسایی کنیم و مرگ و میرها بزرگنمایی شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.