پنهان‌کاری درباره آمار مبتلایان به کرونا وجود ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهروز بنیادی اظهار کرد: آمار وزارت بهداشت درباره مبتلایان به ویروس کرونا بر اساس موارد بستری شده در بیمارستان‌هاست یا آن دسته از بیمارانی که تحت درمان قرار دارند؛ لذا ممکن است از افراد بستری شده تعدادی مبتلا شده و در سطح جامعه تردد کرده و جامعه را آلوده کنند.

وی افزود: این دسته افراد ناقل هستند که طبیعتا تعداد آنها در آمار وزارت بهداشت نمی‌آید، مجددا تاکید دارم که آمار مبتلایان به کرونا بر اساس بیماران بستری شده است، ممکن است افرادی ناقل در سطح جامعه با علایم خفیفی وجود داشته باشند که طبیعتا در آمار وزارت بهداشت قید نمی‌شود؛ لذا درباره آمار مبتلایان پنهان‌کاری وجود ندارد اما وزارت بهداشت باید بر اساس کار علمی اعلام کند که احتمالا چند ناقل در سطح کشور وجود دارد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی وظیفه رسانه ها در شرایط شیوع کرونا در کشور را بسیار مهم خواند و گفت: رسانه‌ها باید دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی را منعکس کنند و مردم هم بر اساس آن پیشگیری‌های لازم را انجام دهند، کسانی که علایم ساده اولیه مثل آبریزش بینی و سرفه دارند ماسک استفاده کنند تا ویروس گسترش پیدا نکند.

وی پرهیز از حضور در اجتماعات را در کنترل کرونا تاثیرگذار خواند و توضیح داد: مردم باید حضور در اجتماعاتی همچون دانشگاه‌ها، مدارس، نماز جماعت و جمعه، مهمانی‌ها و عروسی‌ها را محدود کنند تا شاهد کاهش شیوع این بیماری باشیم.

به گزارش ایسنا بنیادی در پایان اظهار کرد: مشخص نیست این بیماری تا چه زمانی در کشور فعال خواهد بود کما اینکه احتمال ابتلای افراد در کشورهای همسایه وجود دارد که هنوز آماری را  ارائه نکردند. اگر در آن کشورها هم بیماری گسترش پیدا کند ممکن است مجدد جامعه ما آلوده شود به همین دلیل باید مسائل بهداشتی و پیشگیری‌های لازم رعایت شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.