تولید انبوه کیت تشخیص بیماری کرونا از امروز کلید خورد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهزاد موذنی درباره آخرین اقدامات ارتش جمهوری اسلامی در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: از زمانی که بیماری کرونا در کشور شیوع پیدا کرد تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ارتش را به کار گرفتیم. در این راستا دستورالعمل های پیشگیری و مبارزه با این بیماری و راه‌های درمان را به تمام یگان‌های نظامی مستقر در سراسر کشور اعلام کردیم.

رییس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش از تشکیل قرارگاه پدافند زیستی خبر داد و گفت: تمام دستورالعمل‌ها از طریق این قرارگاه به سراسر کشور اعلام می‌شود، از همان ابتدای شیوع این ویروس، بیمارستان خانواده پذیرایی بیماران مشکوک به کرونا بود و از هفته گذشته بیمارستان هاجر نیروی زمینی هم رسما به عنوان یکی از ۲۱ مرکز پیش بینی شده، ‌پذیرای بیماران مشکوک به کرونا را پذیرش می‌کند.

وی افزود: اقدامات پیشگیرانه‌ای مانند ضدعفونی ها و گندزدایی در پادگان‌ها انجام می دهیم، در ورودی همه پادگان‌ها تمام مراجعان با تب‌سنج های لیزری کنترل می‌شوند که اگر کسی علائمی داشته باشد وارد پادگان‌ها و اماکن نظامی نشود. علاوه بر این در پادگان‌ها مکان هایی را در نظر گرفتیم که اگر کسی دچار علائم بیماری کرونا شد از دیگران جدا شده و باعث شیوع بیماری نشود.

موذنی گفت: مراکز درمانی  ارتش کاملا به امکانات پیشگیری و درمانی مجهز است، علاوه بر ارائه مرتب آموزش‌های لازم،  جلسات و بازرسی‌های مکرر انجام می‌شود. خبازخانه‌ها، آشپزخانه‌ها و سلف سرویس‌ها با ناظرها کار خود را انجام می‌دهند و متخصصان و پزشکان بر همه مراحل اعم از نحوه ورود و تهیه مواد غذایی تا طبخ و توزیع آن نظارت کامل دارند، شبانه روز در بیمارستانها در خدمت آحاد مردم هستیم  و همه با یک بسیج عمومی می‌توانیم بر این بیماری فائق آییم.

رییس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش ادامه ادد: همانطوری که ارتش در بحران هایی که در کشور به وجود آمده است خط اول بوده در بحث کرونا هم ارتش به خصوص نیروی زمینی در خدمت مردم است، ارتش اقدام به تولید لباس‌های حفاظت فردی کرده که بتوانیم تمام نیروهایی که نیاز به رفع آلودگی دارند و با بیماران در تماس هستند از لباس‌های تولید داخلی استفاده کنند و در کنار وزارت بهداشت بتوانیم اقداماتمان را انجام دهیم.

وی اظهار کرد: تمام سامانه‌های سیار، ‌بیمارستان‌های صحرایی ارتش در اقصی نقاط کشور آماده هستند و در صورتی که وزارت بهداشت اعلام نیاز کند هر نقطه ای که لازم باشد این بیمارستان‌ها را برپا می‌کنیم و اقدامات درمانی را دبا هماهنگی وزارت بهداشت انجام می دهیم، علاوه بر این سیستم‌های ضد عفونی کننده ارتش همه آماده است که هرجا و هر مکانی که نیاز به ضدعفونی کردن باشد، انجام وظیفه می‌کنیم.

به گزارش ایرنا موذنی در پایان در خصوص اقدامات آزمایشگاه ارتش درباره ویروس کرونا گفت: همکاران ما از دانشگاه علوم پزشکی ارتش و هم در نیروی زمینی جهت کیت تشخیص بیماری کرونا که مجبور بودیم از خارج وارد کنیم موفق شدند این کیت را تولید کنند و از امروز تولید انبوه آن در دانشگاه علوم پزشکی ارتش و وزارت دفاع کلید می‌خورد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.