کیت تشخیص ویروس کرونا در اختیار مراکز درمانی قرار می گیرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسین قربانی با اشاره به کمبود پزشک و پرستار در استان گیلان برای مراقبت از بیماران مبتلا به کووید-19، گفت: جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با محوریت استاندار و نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان، نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، مسئولان محلی و جمعی از نمایندگان استان به منظور بررسی راهکارهای اساسی مقابله با شیوع این ویروس تشکیل شد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: کیت‌های تشخیص کرونا تا به روز گذشته در اختیار مراکز درمانی استان گیلان نبوده از این رو حجم عظیمی از نمونه‌های آزمایشی برای تشخیص به تهران و انستیتو پاستور ارسال شده اما به کندی پاسخ داده می‌شود، بنابراین آمار دقیقی از  فوتی‌های مبتلا به کرونا در اختیار نداریم.

وی افزود: به دلیل نداشتن کیت تشخیصی، نمی‌توانستیم با قاطعیت میزان دقیق مبتلایان به ویروس کرونا را در این استان اعلام کنیم. قربانی با اشاره به اینکه از روز گذشته دیگر نمونه‌های تشخیصی به آزمایشگاه‌های تهران ارسال نمی‌شود، بلکه امکانی ایجاد شده تا در استان گیلان تشخیص انجام شود، تصریح کرد: با اضافه شدن برخی از متخصصان، تست‌های تشخیص کرونا در داخل استان گیلان انجام می‌گیرد.

قربانی با اشاره به تصمیم‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: مقرر شد ادارات استان گیلان به ویژه درمانگاه‌های عمومی بخش خصوصی تعطیل شوند چرا که بر اساس پروتکل‌ها و آمارهای اعلام شده حدود 41 درصد چینی‌ها در مراکز درمانی عمومی به کرونا مبتلا شده‌اند. از طرفی باید ورود ماشین‌های غیر گیلانی به استان را تا حد ممکن ممنوع کرده و دو سوم تخت‌های بخش‌های خصوصی را به بیماران عفونی اختصاص دهیم. در همین راستا باید از تلاش مجموعه بهداشت درمان بخش خصوصی هم برای این اقدام ارزشمند تشکر و قدردانی کنیم. همچنین تخصیص مبلغ قابل توجهی توسط رئیس سازمان برنامه بودجه جهت رفع نیازمندی‌های مالی استان گیلان  اقدام ارزشمند دیگری بود که برای کمک به مردم و مقابله با این ویروس خطرناک انجام شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان تهیه ملزومات بهداشتی و پیشگیری از کرونا را از چالش‌های اساسی مردم در استان گیلان دانست و گفت: از پزشکان و پرستاران درخواست کردیم داوطلبانه برای کمک در بخش اورژانس بیمارستان‌ها حاضر شوند. این موارد اقدامات  و تمهیدات ستاد مقابله با ویروس کرونا با محوریت استاندار گیلان بود.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.