تیمی به منظور نظارت بر اجرای بخش‌نامه پیشگیری از کرونا در زندان‌ها مشخص شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، یحیی‌ کمالی‌پور صدور بخشنامه خودداری از معرفی محکومان به زندان‌ها تا پایان فروردین 99 توسط رئیس قوه قضائیه را اقدامی موثر برای پیشگیری از شیوع کرونا در زندان‌ها دانست و گفت: رئیس قوه قضائیه با توجه به تعداد بالای زندانیان و فضای اندک زندان‌ها بهترین تصمیم در شرایط فعلی را گرفته است.

وی افزود: البته تجربه نشان داده که چنین دستورالعمل و بخشنامه‌هایی به درستی اجرا نمی‌شوند بنابراین می‌طلبد رئیس قوه قضائیه تیمی را در استان‌ها برای نظارت بر اجرای این بخشنامه مشخص کند. زیرا اگر در اجرای این بخشنامه غفلت شود با شیوع کرونا در زندان‌ها مواجه خواهیم شد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دست قضات برای استفاده از تعویق و تعلیق مجازات‌ها و همچنین مجازات‌های جایگزین حبس باز است، قضات می‌توانند از اهرم‌های قانونی در اختیار برای استفاده کمتر از مجازات حبس بهره ببرند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت کمالی پور در پایان اضافه کرد: در جرائمی که نیاز به شاکی خصوصی دارد و می‌توان رضایت شاکی را جلب کرد و همچنین در برخی جرائم عمومی که از شدت و حدت زیادی برخوردار نیستند می‌توان از احکامی استفاده کرد که افراد کمتر به زندان معرفی شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.