هیچ آزمایشگاه خصوصی اجازه انجام تست کرونا را ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد اسماعیل اکبری درباره وضعیت کرونا در کشورمان گفت: بیمارستان‌ها، آخرین خط تماس ما هستند و قریب به سه و نیم تا 4 درصد از بیماران وارد بیمارستان می‌شوند و مابقی در بخش‌های غیر ICU و کلینیک‌های سرپایی درمان می‌شوند. در حال حاضر وضعیت خوب است ولی ما روز به روز انتظار افزایش مبتلایان به کرونا را داریم.

مشاور وزیر بهداشت در خصوص تکمیل ظرفیت بیمارستان مسیح دانشوری گفت: بیمارستان‌های شهدای یافت آباد و مسیح دانشوری سطح 4 خدمات محسوب می‌شوند. از امروز در ایران و کشورهای همسایه تعداد مبتلایان رشد بیشتری خواهد داشت، ترس ما از این است که بهداشت فردی توسط همه ما جدی گرفته نشود و به این موضوع به صورت سطحی نگاه کنیم اما این موضوع خیلی جدی است و نمی توان آن را شوخی گرفت.

وی با اشاره به ورود تیم‌های بهداشت جهانی و متخصصان کشور چین به ایران افزود: حضور تیم تخصصی از چین با هدف تبادل تجربه و ثبت وقایع در راستای پیدا کردن زبان مشترک با ساختارهای بین‌المللی که بسیار حائز اهمیت است، هیچ آزمایشگاه خصوصی اجازه انجام تست کرونا را ندارد؛ چون این بیماری یک بیماری مسری و اپیدمی است و فقط تحت مدیریت حاکمیت است.

به گزارش فارس اکبری در پایان گفت: بسیاری از کشورهای همسایه ما مثل فلسطین اشغالی بسیار آلوده هستند اما کماکان آماری از مبتلایان کرونا در کشورهای آنها ارائه نمی‌شود و ایران تنها کشوریست که صادقانه آمارهای مربوط به این بیماری را منتشر می‌کند، از سفرهای تفریحی و غیرضروری به جد پرهیز کنند و فقط برای انجام کارهای بسیار ضروری از خانه خارج شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.