مرکز تماس اورژانس، روزانه ۱۰ تا ۱۵ هزار تماس و پاسخگویی صرفا در خصوص کرونا دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پیرحسین کولیوند با اشاره به برگزاری جلسه کمیته فنی ستاد ملی کرونا با بیان اینکه در این جلسه مسئولین کمیته امداد، شهرداری و ستاد گردشگری حضور داشتند گفت: برای هر کدام از این دستگاه‌ها دستورالعمل و تکالیفی صادر شد.

وی افزود: باید تا آنجایی که ممکن است سفرها را کاهش دهیم و سفرهای غیر ضرور لغو شود، شهرداری در خصوص نظافت شهر و اقدامات پیشگیرانه‌ای که انجام داده است خوب کار کرده و گزارشی در این خصوص ارائه کرد و اقداماتش بسیار موثر بود، مسئولان کمیته امداد اعلام کردند که مددجویان‌شان نیازمند حمایت خاص هستند، در این جلسه در مورد کمک‌هایی که وزارت بهداشت می‌تواند به مددجویان کمیته امداد ارائه دهد و چگونگی این کمک‌ها به مددجویانی که نسبت به مابقی افراد جامعه آسیب پذیرتر هستند و ممکن است های‌ریسک باشند، صحبت شد.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: مرکز تماس اورژانس، روزانه ۱۰ تا ۱۵ هزار تماس و پاسخگویی صرفا در خصوص کرونا دارد، تیم‌های عملیات ویژه اورژانس در سطح شهر فعال هستند و تنها آمبولانس‌های مخصوص می‌توانند نسبت به جابجایی بیماران مشکوک اقدام کنند، پیش از شیوع کرونا روزانه حدود ۱۲هزار  تماس با اورژانس ۱۱۵ برقرار می‌شد و حالا این تماس‌ها افزایش یافته است، با این که در اوج عملیات کاری قرار داریم، اما هیچ تلفنی بدون پاسخ نمی‌ماند و مردم می‌توانند در صورت بروز مشکل یا داشتن سوال با شماره ۱۱۵ تماس گیرند.

به گزارش ایسنا کولیوند در پایان گفت: ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا به صورت سرپایی و با استراحت درمان می‌شوند و تنها ۲۰ درصد نیازمند بستری در بیمارستان هستند، گفت: هموطنان‌مان اگر علائم تب و سرفه و مشکل تنفسی را همزمان داشتند با اورژانس ۱۱۵ تماس گیرند تا نسبت به انتقال آنها به بیمارستان‌های هدف اقدام کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.