نظام ثبت بیماری کرونا در کشور آغاز شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، رضا ملک زاده گفت: بزودی گزارش کاملی از تمام افرادی که به خاطر این بیماری بستری شده یا مشکلاتی پیدا کرده اند و همچنین کسانی که فوت نمودند، ارائه خواهد شد، چندین پروژه مهم تحقیقاتی در حوزه کرونا آغاز شده است، یکی از این پروژه های مهم نظام ثبت بیماران مبتلا به کرونا می باشد که در بیمارستان های کشور بستری شدند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ادامه داد: پزشکان متخصص و حاذق، بیمارستان مجهز و بخش های ICU مجهز از جمله امکانات تشخیصی و درمانی مناسب در کشور است و با این توان و ظرفیت ها، توانایی مراقبت و درمان بیماران از جمله کرونا را داریم، مجموعه امکانات درمانی و بیمارستان ها در اقصی نقاط کشور فراهم شده است، ما نظام درمان وسیعی در کشور داریم که یکی از ویژگی های آن وجود نزدیک به ۴۵ هزار پزشک متخصص در رشته های مختلف در شهرهای کشور می باشد.

وی، برنامه های اطلاع رسانی را از دیگر اقدامات در دست اجرا اعلام کرد و افزود: مردم نباید از وجود کرونا نگران و مضطرب باشند و باید به نظر متخصصان اطمینان داشته باشند که این ویروس در اکثر موارد خودبخود خوب می شود، تفاوت کرونا با ویروس های دیگر انتقال سریع بیماری است و این کار خیلی سریع تر رخ می دهد و مردم با رعایت بهداشت فردی و اقدامات دیگر، حلقه انتقال ویروس را قطع کنند، مردم با رعایت بهداشت فردی مانند شستن دست با آب و صابون و اقدامات دیگری از جمله دست ندادن با دیگران، روبوسی، داشتن فاصله با دیگران و حضور نیافتن در مراکز پرتردد و پرازدحام، می توانند از بروز این بیماری پیشگیری کنند.

به گزارش ایرنا ملک زاده در پایان گفت: مردم مراجعه بی مورد به مراکز درمانی نداشته باشند، هجوم بیش از حد به مراکز درمانی کار مناسبی نبوده و اکثر افراد نیازی به مراجعه به این مراکز ندارند. این کار سبب اختلال در روند خدمت رسانی می شود، در صورتی که نیازی به مراجعه مراکز درمانی ندارند، از حضور در این مراکز خودداری کنند. محیط های بیمارستانی به خصوص بیمارستان های قرنطینه بیماران، می تواند افراد عادی را هم در معرض ابتلا به بیماری قرار دهد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.