علت درگذشت ناگهانی "سیامند رحمان" ایست قلبی بود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، جواد آقازاده ضمن تاکید بر اینکه قلب قهرمانان ورزشی سنگین‌وزن همواره تحت فشار قرار دارد، افزود: مرحوم سیامند دچار چاقی مفرط بالا شکمی بود و برای ثبت رکوردهای بیشتر، خودش را تحت فشار قرار می‌داد؛ از سوی دیگر نیز نه خودش و نه خانواده‌اش دچار بیماری نبوده‌اند که درگذشت ناگهانی وی به آن بیماری ربطی پیدا کند. 

وی افزود: مرحوم سیامند قبل از حضور تیم فوریت‌های پزشکی و در منزل شخصی‌اش دچار ایست قلبی شده و تلاش پزشکان برای احیای وی طی دو مرحله در منزل و بیمارستان به نتیجه نرسیده‌ بود. رحمان همواره بر تحمل فشار با هدف افتخارآفرینی برای ایران اسلامی تاکید داشت، سیامند یک روز در اردوی تیم ملی به میزبانی ارومیه چنان خودش را برای ثبت رکورد تحت فشار قرار داد که رنگش سیاه شد و بنده که در سالن تمرین حضور داشتم، از تداوم رکوردشکنی وی به دلیل خطر ایست قلبی ممانعت کردم. 

ابوبکر افشنگ رییس شبکه بهداشت و درمان اشنویه نیز اظهار داشت: رحمان ساعت ۱۸ روز یکشنبه در منزلش دچار ایست قلبی شد و تکنسین‌های اورژانس به همراه متخصص بیهوشی بیمارستان نبی اکرم (ص) این شهرستان به مدت ۴۵ دقیقه عملیات احیای قلبی را بر روی وی انجام دادند، پس از نتیجه ندادن عملیات احیا، وی به بخش اورژانش این بیمارستان انتقال پیدا کرد و مجدداً عملیات احیا به مدت ۴۵ دقیقه‌ دیگر بر روی وی انجام شد اما متاسفانه با وجود تلاش بسیار کادر درمانی این عملیات نتیجه‌بخش نبود و وی به علت ایست قلبی دارفانی را وداع گفت، وی هیچگونه سابقه ناراحتی قلبی نداشت، هرگونه شایعه و اظهارنظری در مورد علت درگذشت رحمان غیر از این امر، صحت ندارد.

به گزارش ایرنا مراسم تشییع و تدفین مرحوم سیامند رحمان ساعت ۹:۳۰ امروز، دوشنبه از مقابل سالن ۲ هزار نفری ورزش و جوانان اشنویه برگزار شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.