طرح بیماریابی خانه به خانه کرونا در کشور شدنی نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین علی شهریاری گفت: مجلس در مورد اجرای طرح های بیماریابی وزارت بهداشت نظری ندارد زیرا وزارت بهداشت دستگاه تخصصی است و در این مورد نظر می دهد اما پیگیری های نمایندگان مجلس از مسئولان مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت حاکی از این است که اجرای چنین طرحی به شکلی که در رسانه ها مبنی بر اینکه افراد و گروه‌هایی خانه به خانه مراجعه کنند، مطرح نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: از نظر من، اجرای چنین طرحی امکانپذیر و شدنی نیست، میلیون ها خانوار در کشور داریم. چطور اکیپ های وزارت بهداشت می خواهند تک به تک به خانه های مردم مراجعه کنند. اجرای چنین طرحی شدنی نیست و اجرا نمی شود، بنابراین مردم نگران انتقال ویروس کرونا از طریق اکیپ های بیماریابی و سوء استفاده افراد فرصت طلب نباشند، واقعا اجرای چنین کاری شدنی نیست.

وی در خصوص شائبه هایی مبنی بر اینکه تعداد پزشکان در برخی بیمارستانها بعد از اپیدمی کرونا کاهش یافته است افزود: کم شدن تعداد پزشکان در بیمارستانها هم شایعه است و صحت ندارد و اکنون پزشکان بیش از همه اقشار برای مدیریت بیماری کرونا در صحنه حضور دارند و متاسفانه خیلی جاها امکانات حفاظتی برای خود کادر پزشکی هم به اندازه کافی نیست.

به گزارش ایرنا شهریاری در پایان گفت: محتکران دارند به مردم خیانت می کنند. قوه قضاییه باید شدید با این افراد برخورد کند. ماسک و مواد ضدعفونی که عموم مردم با کمبود آن مواجه هستند در بیمارستانها هم کمبود دارد. در حالی که کادر بهداشتی و درمانی و پزشکی در بیمارستان به طور مستقیم با بیماری مواجه هستند و بیشتر به این اقلام نیاز دارند اما به علت علت احتکار سودجویان جامعه پزشکی و پرستاری نیز با کمبود شدید این اقلام در مراکز درمانی مواجه هستند. باید از سلامت کادر درمانی را محافظت کرد تا بتوانند بیماران را درمان کنند، اقلام بهداشتی، ماسک در بیمارستانها خیلی کم است و کادر درمانی مشکل دارند.

پایان پیام/

4 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.