مردم جز در موارد ضروری از مراجعه به دندانپزشکی خودداری کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محسن دالبند با تاکید بر اهمیت رعایت نکات بهداشتی در دندانپزشکی‌ها توسط پزشک و بیمار، گفت: سرعت انتقال بیماری کرونا بسیار بالا است و در مدت زمان زیادی نیز بر روی سطوح باقی می‌ماند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که درمان‌های دندانپزشکی اکثرا درمان‌های الکتیو و انتخابی است، خاطرنشان کرد: کسی که می‌خواهد ایمپلنت، ارتودنسی، جراحی انتخابی و... انجام دهد می‌تواند آنها را به زمان‌های دیگری موکول کند که احتمال انتقال و ابتلا به کروناویروس از بین رفته باشد؛ چراکه دوره کومون بیماری بدون علامت است و احتمال انتقال بیماری از فرد بیمار به سایرین وجود دارد.

وی افزود: به طور کلی بهترین کار برای جلوگیری از ابتلا به بیماری پرهیز از هرگونه کار غیر ضروری است اما، برخی موارد اورژانسی نیز در دندانپزشکی به وجود می‌آید. به عنوان مثال دردهای دندانی که به دنبال پوسیدگی دندان به وجود می‌آید، آپسه، عفونت‌های دندانی و... که همکاران ما در مراکز دندانپزشکی دانشگاهی می‌توانند درد شما را با رعایت نکات بهداشتی به حداقل برسانند تا پس از مدتی که شرایط به حالت عادی بازگشت فرد درمان کامل را دریافت کند. 

به گزارش ایسنا دالبند در پایان گفت: به جز کنترل درد، عفونت و خونریزی، اورژانس واقعی دیگری در دندانپزشکی تعریف شده نداریم، سایر درمان‌ها را می‌توان عقب انداخت تا فرا رسیدن زمان مناسب که سیستم بهداشتی درمانی قوی کشور بر این مشکل فائق آید و بیماری را تحت کنترل قرار دهد. مردم باید بدانند برای شکست بیماری کروناویروس تلاش تمامی مردم بسیار موثر خواهد بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.