موارد ابتلای قطعی کروناویروس جدید در کشور به ۲۳۳۶ رسید
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا رییسی ضمن اعلام افزایش موارد قطعی ابتلا به کروناویروس جدید در کشور گفت: بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی از ۲۴ ساعت گذشته تا کنون، ۸۳۵ مورد جدید قطعی ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که متاسفانه از این موارد جدید، ۱۱ تن جان باختند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بر این اساس کل موارد ابتلای قطعی کروناویروس جدید در کشور ۲۳۳۶ و متاسفانه مجموع موارد فوتی آن ۷۷ تن گزارش شده است، در مجموع ۴۳۵ تن از بیماران نیز بهبود یافتند.

وی با اشاره به آخرین آمار بروز بیماری کووید ۱۹ در کشور افزود: خوشبختانه مجموع بهبودیافتگان این بیماری در کشور به ۴۳۵ نفر رسیده است و  نسبت افرادی که بهبود می‌یابند و از بیمارستان مرخص می‌شوند روند بسیار خوبی دارد، همچنان سه استان گیلان، قم و تهران در صدر ابتلا به این بیماری هستند؛ گرچه روند قم تقریبا به حالت ثابت رسیده است، اما همچنان موارد در این سه استان زیاد است و در سایر استان‌ها به صورت تک‌گیر ابتلا وجود دارد.  

رئیسی گفت: از ابتدا تاکنون بیش از ۸ هزار و ۵۳۲ نفر مشکوک به این بیماری که در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند، برای ۵ هزار و ۷۳۷ نفر تست انجام شده که از این میان ۲ هزار و ۳۳۶ نفر تاکنون جواب تست آنها مثبت قطعی بوده است.  

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره جلسه‌ای که با هیاتی از نمایندگان سازمان بهداشت جهانی در محل وزارت بهداشت برگزار شد نیز گفت: هیات فنی از سازمان جهانی بهداشت و منطقه امرو و دو تن از کارشناسان کشور چین در این جلسه حضور داشتند. در این جلسه بحث‌های فنی و تکنیکالی در ارتباط با نوع غربالگری، نوع تشخیص، درمان و... این بیماری مطرح شد. همچنین این زبان مشترک وجود داشت که باتوجه به اینکه این ویروس جدید و با رفتار ناشناخته است، باید کشورها تجربیات را در اختیار یکدیگر قرار دهند تا بتوان بر این ویروس فائق آییم.  

به گزارش ایسنا وی در پایان اضافه کرد: همچنین مسائلی در ارتباط با بحث مرزها و چگونگی بحث‌هایی در ارتباط با پیشگیری، ایزولاسیون و خدمات در منزل و انواع داروهای جدیدی که در دست بررسی است نیز مطرح شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.