کمک هوش مصنوعی در تشخیص سریع کووید-۱۹
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پزشکان چینی اکنون ابزار جدید و قدرتمندی توسعه داده اند که می‌توانند از آن برای تشخیص سریع بیماران مبتلا به کووید-19 استفاده کنند.

این نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی " اینفر ویژن" (inferVISION) نام دارد و می تواند به سرعت بیماران مبتلا به بیماری کووید 19 را تشخیص دهد.

تیمی از پزشکان بیمارستان "ژانگنان" (Zhongnan Hospital) در ووهان چین در حال حاضر از نرم افزار شتاب واحد پردازش گرافیکی برای شناسایی علائم بصری کووید-19 استفاده می‌کنند.

این نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای آموزش و استنتاج به واحد پردازش گرافیکی های انویدیا متکی است و از فشاری که بر روی دوش پرسنل بیمارستان برای غربالگری بیماران مبتلا به کووید 19 است، می‌کاهد.

این نرم افزار به پرسنل بیمارستان کمک می‌کند تا بیماران مبتلا به این ویروس سریع شناسایی شوند و این موضوع نیز به پزشکان کمک می‌کند تا آنها این بیماران را در اولویت قرار دهند و سریعتر مراحل درمان را آغاز کنند.

ساخت این نرم افزار را یک استارتاپ مستقر در پکن به نام اینفر ویژن بر عهده داشته است. اینفر ویژن یک شرکت برتر مجهز به فناوری‌های پیشرفته در عرصه هوش مصنوعی پزشکی است.

این نرم افزار وابسته به  برنامه Clara SDK انویدیا است. برنامه مذکور یک برنامه مراقبت‌های بهداشتی هوش مصنوعی برای تصویربرداری پزشکی مبتنی بر هوش مصنوعی است. نرم افزار جدید اینفر ویژن قادر است علائم معمولی یا علائم جزئی کووید-19 را در بیماران مشکوک به این بیماری تشخیص دهد. برای انجام این کار ، این نرم افزار قادر است علائم ذات الریه که می‌تواند توسط این ویروس ایجاد شود را تشخیص دهد.

این نرم افزار در ابتدا برای تشخیص علائم سرطان در سی تی اسکن ریه ایجاد شده بود. هوش مصنوعی پشت این نرم افزار با استفاده از بیش از 2000 تصویر سی تی اسکن برخی از اولین بیماران مبتلا به کروناویروس در چین آموزش داده شده است.

یکی از ویژگی‌های خاص این نرم افزار نسبت به دیگر نرم افزارها سرعت تشخیص آن است.

پزشکان با استفاده از نرم افزار موجود، می توانند به سرعت بهترین گزینه های درمانی را برای بیماران مبتلا به ویروس تعیین کنند.تاکنون سیستم جدید در حداقل 34 بیمارستان چین مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین از آن برای تشخیص بیش از 32 هزار بیمار مبتلا به کووید 19 استفاده شده است.این نرم افزار با استفاده از صدها هزار تصویر ریه جمع آوری شده توسط بیمارستان‌ها در سراسر چین آموزش دیده است. 

علاوه بر استفاده در چین ، نرم افزار یادشده توسط کلینیک‌های اروپا و ایالات متحده در حال ارزیابی است. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.