نباید تمام ابعاد ویروس کرونا را در حوزه بهداشت محدود کنیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احمد مسجدجامعی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه وزارت بهداشت در صف اول ارائه خدمات بهداشتی و سلامت به مردم در درمان کرونا است،‌ گفت: شهرداری تهران نیز در صف اول ارائه خدمات شهری به مردم است، کرونا صرفا یک مسئله پزشکی نیست و نباید تمام ابعاد این ویروس را در حوزه بهداشت محدود کنیم، ویروس کرونا با نگاه اجتماعی قابل مدیریت است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: در تمامی بحران‌هایی که در شهر تهران رخ داده همواره جلسات مدیریت بحران برای بررسی این موضوعات تشکیل می‌شد، برای احتمال وقوع سیل، پدیده پلاسکو، زلزله و... بلافاصله ستاد بحران تشکیل شد اما در مورد کرونا که به مراتب فراگیری‌اش بیشتر از اتفاقات فوق‌الذکر و همچنین قرار گرفتن تهران در صدر آمار ابتلایان است، می‌بینیم که این حضور اعضای شورا و مدیران شهری حس نمی‌شود در حالی که مردم از نمایندگان‌شان انتظار دارند که در این شرایط کنار آن‌ها باشند.

وی افزود: شهرداری تهران به واسطه نوع خدماتی که ارائه می‌دهد بیشترین ارتباط را با شهروندان دارد،‌ آیا زمینه برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و حفاظت از جان کارگران شهرداری انجام شده است؟ چرا ستاد بحران در صحن شورا گزارشی ارائه نکرد؟ چرا این جلسات پشت درهای بسته برگزار می‌شود؟ چرا گفت‌وگو و تعاملی نداریم؟ حق سلامت و حیات اصلی‌ترین حقوق شهروندان است، حالا که تهران در صدر ابتلا قرار دارد چرا صدای شورای شهر شنیده نمی‌شود؟ چرا اصلا دستور جلسه را تغییر ندادید؟

به گزارش ایسنا مسجد جامعی در پایان خطاب به هاشمی رییس شورا گفت: شما خودتان درگیر این موضوع بودید و بهتر است کارهای موثرتری انجام دهیم و قطعا این اقدامات موجب اطمینان و اعتماد بیشتر مردم می‌شود، روز گذشته برخی از NGOهای فعال در این زمینه در یکی از مناطق شهر تهران جلسه برگزار کردند اما از شهرداری منطقه هیچ کس حضور نداشت، شش ماه دیگر هم می‌شود خیابان‌ها را ساخت اما حالا باید این بحران را مدیریت کنیم و لازم است که مدیریت بحران هر جلسه، گزارشی از اقداماتش در پایتخت ارائه کند.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.