ریشه مشکلات ماسک و دست‌کش در شبکه توزیع است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محسن علیجانی گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا برای هر دستگاهی مسئولیت‌هایی را تعیین کرده است که بر اساس آن دستگاه‌ها به تقسیم وظایف می‌پردازند.

وی در خصوص مشکل کمبود ماسک و مواد ضد عفونی و دستکش افزود: در این باره بخشی از مشکل به شبکه توزیع بر می‌گردد. در طول دو سال گذشته شبکه توزیع برای کالاهای اساسی هم مشکلاتی داشت. امروز هم با ایجاد وضعیت بحرانی با گسترش کرونا مشکلات شبکه توزیع بیشتر از گذشته خود را نشان می‌دهد که لازم است تمامی دستگاه‌ها برای حل آن وارد میدان شوند، مشکلی از نظر تولید محصولاتی همچون ماسک، مواد ضد عفونی کننده و دستکش وجود ندارد، باید از ظرفیت‌های ستاد فرمان امام، بنیاد مستضعفان و ظرفیت‌های درمانی در نیروهای مسلح استفاده شود تا با هم افزایی مشکلات کمتر شود.

دبیر مجمع نمایندگان تهران ادامه داد: البته که برخی از کارخانه‌ها تغییر خط تولید داده و مشغول تولید ماسک و دستکش و مواد ضد عفونی کننده هستند. اینها نشان می‌دهد که ما از نظر تولید مشکل نداریم و مسئله در شبکه توزیع است. باید نظارت‌های لازم صورت گیرد. کما اینکه در روزهای اخیر هماهنگی‌های بیشتری برای این موضوع ایجاد شده است. انتظار می‌رود که با استفاده از ظرفیت‌های تولیدی کشور و هم افزایی بین دستگاه‌های مختلف مشکل کمبود ماسک و مواد ضد عفونی کننده و دستکش و تجهیزات مورد نیاز رفع شود.

به گزارش ایسنا علیجانی در پایان گفت: باید درباره استفاده از ماسک کار فرهنگی صورت گیرد. مردم بدانند ضرورتی به استفاده از ماسک برای همه نیست. استفاده از ماسک برای کسانی که مبتلا به کرونا و مشکوک به آن هستند ضروری است و یا اینکه کسانی که از این بیماران مراقبت می‌کنند ماسک بزنند. اگر قرار باشد همه از ماسک استفاده کنند یعنی باید حداقل ۸۰ میلیون ماسک تولید کنند، تشکیل کمیته‌ پزشکی در این فراکسیون برای پیگیری اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا است، آقای نوبخت به عنوان رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و عضو این کمیته موضوعات را به آقای زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا منتقل می‌کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.