احتمال انتقال بیماری در دوره کومون کروناویروس وجود دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود مردانی با تاکید بر اینکه در دوره کومون کروناویروس ۳ تا ۱۴ روز است و فرد هیچکونه علائمی ندارد، گفت: در صورتی که ویروس از دستگاه تنفسی فرد آلوده جدا شود، می‌تواند سایرین را آلوده کند.

وی با نادرست خواندن رهاسازی ماسک و دستکش مصرف شده در کوچه و خیابان افزود: این دست اقلام می‌توانند منشاء آلودگی باشند؛ به همین دلیل دفع بهداشتی آنها و همچنین زباله‌های بیمارستانی بسیار حایز اهمیت است تا بهداشت محیط زندگی به خطر نیفتد، برای دور انداختن ماسک دقت کنید حتما آن را در سطل زباله در دار انداخته و در صورتی که سطل زباله فاقد درب است پیش از دور انداختن آن را درون کیسه‌ای پلاستیکی قرار دهند.

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: کروناویروس بیماری نوظهوری است، از این رو مطالعات کامل و جامعی در این فرصت کم بر روی آن نشده است که بتوانیم تمام سوالات پیرامون این ویروس را پاسخ دهیم. به عنوان مثال می‌دانیم ویروس کرونا در دمای بالا از بین می‌رود اما، نمی‌توانیم به طور دقیق بگوییم منظورمان از دمای بالا دقیقا چند درجه سانتی‌گراد است.

به گزارش ایسنا مردانی در پایان در خصوص احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق نیش پشه گفت: پاسخ به این سوال نیز منوط به انجام مطالعات بیشتر است و اکنون نمی‌توان به آن پاسخ داد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.