مراجعه به مراکز انتقال خون تهران نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا مهدی زاده با اشاره به کاهش مراجعه مردم در پی شیوع بیماری کرونا در تهران اظهار کرد: شیوع بیماری کووید ۱۹ و حضور کم مردم در اجتماع و به ویژه در مراکز انتقال خون استان تهران، سبب کاهش میزان اهدا خون طی چند روز گذشته شده است.

مدیر کل انتقال خون استان تهران ادامه داد: بر اساس گزارش‌ های دریافتی از مراکز انتقال خون استان تهران متاسفانه میزان مراجعه مردم نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری پیدا کرده است.مردم با رعایت بهداشت فردی می توانند با اطمینان کامل با حضور در مراکز انتقال خون سراسر استان تهران اقدام به اهدای خون و فرآورده‌های خونی مانند پلاکت و پلاسما کنند.

وی افزود: طبق آمار در روز هشتم اسفند ۹۸ تعداد ۴۶۶ نفر به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه کرده که از این تعداد  ۳۶۳ نفر موفق به اهدای خون شده اند؛ این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته تعداد ۱۰۸۵ نفر به مراکز انتقال خون سراسر استان تهران مراجعه و ۸۴۳ نفر موفق به اهدای خون و فرآورده های خونی مثل پلاکت و پلاسما شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مهدی زاده در پایان گفت: به طور کلی ماه اسفند یکی از ایام پرمصرف خون در سطح استان تهران محسوب می شود و ما باید نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی را به خون و انواع فرآورده های خونی تامین کنیم. از مردم درخواست داریم که با حضور گرم خود و اهدا خون، نیاز بیماران را به این ماده حیاتی برطرف سازند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.