کمبودهای حوزه بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا کاملا محسوس است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسین قربانی با اشاره به ساخت کیت‌ تشخیص کرونا توسط سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در کشور، گفت: باور داریم که توانایی تولید کیت‌های تشخیص کرونا را داریم اما این تولیدات هنوز به مرحله صنعتی‌سازی و کاربرد میدانی نرسیده است.

نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: کیت‌های تولید شده توسط نیروهای نیروهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در کشور به خط تولید انبوه صنعتی نرفته است، این که کیت‌های تشخیصی تا چه زمانی به مرحله بهره‌برداری میدانی برسد و رافع کمبودهای موجود شود، منوط به تلاش و کوشش شبانه روزی دانشمندان این حوزه است.

وی با اشاره به کمبود برخی اقلام بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در داروخانه‌ها و سرگردانی مردم برای دستیابی به آنها افزود: یکی از چالش‌ها و نگرانی‌های اصلی مردم تامین اقلام ضروری برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است، اما متاسفانه در هیچ یک از داروخانه‌های حوزه انتخابیه بنده اقلامی چون دست‌کش، ماسک N95، ماده ضد عفونی کننده وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت قربانی در پایان گفت: کمبودهای حوزه بهداشتی کاملاً محسوس است، در حال حاضر مجموعه‌های بسیاری چون سپاه، ارتش، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و تولیدکنندگان بخش خصوصی برای تامین نیازمندی‌های ضروری حوزه بهداشت تلاش می‌کنند. اما اولویت قرارگاه مبارزه با کرونا برای توزیع اقلام بهداشتی ابتدا تامین نیازهای مراکز درمانی دولتی و سپس خصوصی است. امیدوارم با تلاش شبانه‌روزی نیروهای خدمت‌گزار کشور هر چه سریع‌تر شاهد خروج از این بحران باشیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.