تمامی محموله‌های صادراتی تجهیزات پزشکی باید به کشور بازگردند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، چند روز گذشته بود که مهراد جمال ارونقی در ابلاغیه‌ای به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد تمامی محموله‌های صادراتی تجهیزات پزشکی مانند ماسک، لباسِ گان، دستکش و محصولات بهداشتی باید به کشور بازگردند.

پس از این ابلاغیه، قائم مقام وزیر صنعت دستور داد که تمامی محموله‌های صادراتی ژل و الکل موجود در گمرکات کشور باید حداکثر ظرف ۷۲ ساعت از گمرکات ترخیص شده و در چارچوب ضوابط سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، توزیع شوند.

معاون فنی گمرک ایران درباره روند بازگشت این محموله‌ها به کشور گفت: گمرکات کشور در حال باطل کردن اظهارنامه کالاهای مذکور شامل الکل و ضدعفونی‌کننده هستند که پیشتر به گمرکات اظهار شده بود. البته در صورت دپوی بی دلیل این کالاهای برگشتی مورد نیاز کشور و کشف آنها شامل مصادیق احتکار شده و به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اقلامی که اظهارنامه آنها باطل شده و در حال بازگشت به کشور هستند افزود: ۷.۵ تن دستکش لاتکس و دو کانتینر ماسک در گمرک رجایی و همچنین ۱۵.۵ تن دستکش در گمرک غرب تهران موجود است، یک محموله ۹۸ تنی الکل و همچنین یک محموله  ۲۵ تنی در گمرک غرب موجود است.

ارونقی گفت: ۱۳۱ تن دستکش در گمرک بازرگان موجود است که در حال هماهنگی با وزارت بهداشت هستیم و همچنین ۳۱ تن کاغذ تیشو در حال خروج از مرز خسروی بوده که به کشور بازگشته است. 

به گزارش ایرنا معاون فنی گمرک با اشاره به یک واگن پودر شوینده در مشهد گفت: اظهارنامه ۶۰ تن پودر شوینده و همچنین ۴۵ تن مواد اولیه شوینده در گمرک غرب تهران نیز باطل شده است، اقلام موجود در گمرکات بیش از حد تصور بوده و همچنان روند بازگشت این اقلام به کشور ادامه دارد، همچنین ۲۲.۵ تن پودر شوینده در گمرک قم و ۲۴.۵ تن پودر از آستارا اظهار شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.