امروز مدیریت کرونا افتخار است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا رئیسی در دیداری با جمعی از مدیران سازمان بهداشت جهانی که در ستاد وزارت بهداشت، انجام شد، گفت: ایران اکنون سه مرحلۀ پیش از ورود کرونا، ورود کرونا و پس از ورود را پشت سر گذاشته و در هر سه مرحله اقدامات زیادی برای مهار این بیماری انجام داده است، پیش از ورود کووید ۱۹ اولین اقدامات اعلام هشدار و آماده باش به نظام سلامت کشور، تشکیل ستاد ویژه در وزارت بهداشت و کنترل مرزهای زمینی و هوایی بودند. علاوه بر تیم های مستقر در فرودگاه ها ۲۰ تیم بهداشت مرزی به مرزهای زمینی شرقی و غربی کشور اضافه شد.   

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در مرحله پس از پیدایش کرونا در ایران پس از قطعی شدن اولین مورد دو ساعت بعد از آن اعلام عمومی صورت گرفت و بلافاصله یک تیم از وزارت بهداشت به قم اعزام و بیمارستان کامکار این شهرستان با ۲۲۰ تخت در کمتر از ۶ ساعت از بیمار تخلیه و به بیماران کوید ۱۹ اختصاص یافت. در عین حال  اولین اقدام ستاد این بود که در تمام استانها یک بیمارستان حداقل ۲۰۰ تختخوابی به کرونا اختصاص یافته و یک تا دو بیمارستان نیز به عنوان پشتیبان قرار گرفتند.

وی افزود: آموزش همگانی از طریق رسانه ها و تشکیل ستاد کشوری مبارزه با کرونا به دستور رئیس جمهور و به ریاست وزیر بهداشت اقدامات بعدی ایران برای مقابله با کرونا بود. اختیارات لازم از طرف رئیس جمهور به وزیر بهداشت تفویض و همه بخشهای دولتی و غیردولتی تحت امر این ستاد قرار گرفتند، تعطیلی لیگ های ورزشی، مدارس، دانشگاه ها، مراکز فرهنگی و هنری نیز بخش دیگری از برنامه مقابله با کرونا بود که انجام شد.

رئیسی گفت: افزایش تعداد دو آزمایشگاه به ۲۴ آزمایشگاه در کشور، به روز شدن آزمایشات، صدور دستورالعملهای ویژه بهداشت محیط و فردی برای مقابله با کرونا نیز در این راستا صورت گرفت، مرحله سوم مواجهه با بیماری کرونا در ایران با "بسیج ملی مقابله با کرونا" آغاز شد. هم اکنون این توانمندی وجود دارد که در کنار ۵۰ هزار نیروی بهورز و مراقب سلامت بتوان از توان ۳۰۰ هزار تیم نیز در جهت مقابله با کرونا بهره گرفت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: همچنین سایتی با آدرس salamat.gov.ir راه‌اندازی شده است که افراد می توانند با پاسخ‌دهی به چند سوال غربالگری الکترونیکی شوند. شماره ۴۰۳۰ نیز راه اندازی شده است تا مردم بتوانند با متخصصان ارتباط برقرار کرده و مشاوره دریافت کنند، ۱۲۰۰ مرکز شبانه روزی یا ۱۶ ساعته برای خدمت رسانی سرپایی در شهرهای کمتر برخوردار و حاشیه شهرها ایجاد شده است. کمیته علمی کروناویروس نیز به طور مرتب پروتکل ها در حوزه بستری و درمانی را به روز رسانی می کند.

به گزارش ایسنا در این دیدار جمعی از مدیران ارشد سازمان جهانی بهداشت، کریستف هملمن نماینده این سازمان در تهران، محسن اسدی لاری مدیرکل همکاریهای بین الملل، محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر و رئیس مرکز سلامت محیط و کار حضور داشتند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.