شروع طرح بسیج ملی مقابله با کروناویروس از استان‌هایی است که بیشترین شیوع را دارند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حمید رضا جمشیدی گفت: بر اساس تجربه‌ای که از برنامه‌های بسیج فلج اطفال داشتیم و منجر به ریشه کنی این بیماری در کشور شد و یا بسیج واکسیناسیون که 40 میلیون ایرانی را پوشش داد و منجر به کاهش شدید مرگ و میر مردم ایران شد، برای شکست ویروس کرونا، برنامه‌ای را طراحی کرده‌ایم.

دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا ادامه داد: طرح بسیج ملی مقابله با کروناویروس از دو، سه استانی که مشکلات در آنها بیشتر است، از یکی، دو روز آینده، آغاز می‌شود و از طریق پرونده الکترونیک سلامت و به شکل تلفنی، مشاوره‌ای و اشکال غیرفیزیکی، وضعیت مردم را مورد سنجش قرار می‌دهیم. دیروز برنامه‌های آموزشی برای نیروهای بهداشتی و درمانی ارائه شد و امیدواریم که این طرح به سرعت آغاز شود و بتوانیم به انتظارات مردم از بخش بهداشت و درمان کشور، پاسخ مناسبی دهیم. 

وی افزود: پس از بررسی وضعیت مردم از نظر ابتلا یا مشکوک بودن به ویروس کرونا، اطلاعات را جمع آوری و افرادی که دارای علائم یا مشکوک و یا مبتلا هستند را به مراکز بهداشتی و درمانی اعزام کرده و اگر فردی نیاز به بستری و خدمات بیمارستانی داشت، وی را به مراکز درمانی منتقل می‌کنیم. همه این فرآیندها طراحی شده و تجهیزات مورد نیاز را امروز به مراکز درمانی ارسال کردیم تا آمادگی لازم برای پذیرش بیماران را داشته باشند.

جمشیدی گفت: وظیفه داریم که هر چه در توان داریم برای مقابله با کروناویروس جدید به کار بگیریم البته ویروس کرونای جدید، پیچیده است و سؤالات بسیار پیچیده و متعددی در دنیا در مورد این ویروس مطرح است که هنوز فرد یا کشوری نتوانسته به آن پاسخ دهد و از دیروز چندین ساعت با کارشناسان و متخصصان سازمان جهانی بهداشت در مورد راهکارهای مقابله مفید با این ویروس جلسه داشتیم تا تجربیات موفق دنیا را به کار بگیریم و تجربیات خودمان را به سایر کشورها منتقل کنیم. 

به گزارش فارس دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در پایان اضافه کرد: مهمترین دستورالعمل برای مقابله با کروناویروس، توسط مردم است و مردم باید در خانه‌ها و شهرهای خودشان بمانند، بهداشت فردی را رعایت کرده و از ارتباطات و حضور در تجمعات، پرهیز کنند. اطمینان داریم که اگر دو، سه هفته این موارد رعایت شود، شاهد معجزه در کشور و شکست کرونا خواهیم بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.