مصرف خون برای جراحی‌های غیراورژانسی متوقف شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پیمان عشقی در وبیناری که با حضور قاسم جان بابایی و روسای دانشگاه ها و جمعی از مدیران این وزارت برگزار شد با تاکید بر اینکه جراحی های غیراورژانسی باید دست کم در تهران و شهرهای بزرگ متوقف شود، اظهار کرد: اولویت سازمان انتقال خون تامین خون برای بیماران با وضعیت اورژانسی و مصرف کنندگان مستمر مانند بیماران تالاسمی است .

مدیرعامل سازمان انتقال خون ادامه داد: در برخی از بیمارستان ها انجام اعمال جراحی زیبایی در حال انجام است، سازمان انتقال خون حتی در صورت عدم ابلاغ وزارتخانه توزیع خون به مراکزی که در این شرایط خون را برای جراحی های غیراورژانسی همچون جراحی های زیبایی به مصرف می رسانند متوقف خواهد کرد.

وی افزود: اعضای خانه های بهداشت با خانواده ها در ارتباط هستند و لازم است از طریق آنها پیام سازمان انتقال خون به موازات پیام های وزارت بهداشت منتشر شود. این پیامها حاوی این نکته است که در صورت ضروری نبودن کار، از خانه خارج نشوید اما چنانچه سالم هستید و شرایط اهدای خون دارید اهدای خون ضروری است و اهدا کنندگان با سابقه و مستمر و افراد سالم نباید از ترس کرونا اهدای خون را ترک کنند.

عشقی گفت: مراکز اهدای خون برای حضور اهداکنندگان خون کاملا مهیا و با تمام استانداردها آماده شده است، در روزهای آخر سال در شرایط عادی نیز به دلیل تعطیلات و سفرهای نوروزی دچار کمبود خون می شدیم، ما نمی خواهیم بحران کمبود خون، بر بحران کرونا افزوده شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون به مشکل ورود سامانه های سیار به سازمان ها و نهادهای مختلف اشاره کرد و گفت: برخی از مراکز مثل پادگان های نظامی و ادارات همیشه میزبان واحدهای سیار انتقال خون بودند اما اکنون اجازه ورود به این گروه ها داده نمی شود با وجود اینکه ما تمام ضروریات بهداشتی و استاندارها را رعایت می کنیم.

به گزارش وب‌دا وی در پایان این موضوع را سوء تعبیر از پیامهای وزارت بهداشت خواند و با اظهار تاسف از اینکه اهدای خون در حاشیه قرار گرفته است ابراز امیدواری کرد که در پیام های آموزش عمومی وزارت بهداشت به این مهم هم توجه شود.

گفتنی است شیوع کرونا ویروس از آمار مراجعه داوطلبین اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور کاسته است و سازمان انتقال خون ایران در تلاش است تا خون مورد نیاز بیماران نیازمند را هچون گذشته تامین کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.