وزارت بهداشت به معتادان خیابانی برای کنترل ویروس کرونا توجه کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید صفاتیان گفت: بسیاری از مصرف‌کنندگان مواد مخدر دچار مشکلات قلبی و تنفسی هستند و از آنجایی که سیستم ایمنی بدن معتادان به دلیل مصرف مواد مخدر ضعیف است، در صورتی که مبتلا به ویروس کرونا شوند، احتمال مرگ و میر و ابتلا به موارد پیشرفته در بین آنان بسیار بیشتر است. 

مدیرعامل موسسه دانش اعتیاد و روان‌شناسی "ایرسا" ادامه داد: تاکنون مراکز درمانی هیچ موردی از ابتلای معتادان به کروناویروس گزارش نکرده‌اند زیرا آنان به‌طور مستقیم با این موضوع درگیر نیستند اما به نظر می‌رسد معتادان به‌ویژه معتادان خیابانی با کروناویروس درگیر هستندۀ لذا دولت باید تمرکز خاصی بر معتادان داشته باشد. 

وی افزود: دولت نگاه کلی به موضوع پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دارد، برای گروه‌های خاص باید برنامه‌ریزی خاصی وجود داشته باشد. وزارت بهداشت باید برای گروه‌های خاص مانند معتادان به ویژه معتادان تزریقی که احتمال انتقال این ویروس در آنها بیشتر است، برنامه‌ریزی داشته باشد، ستاد مبارزه با مواد مخدر در حال حاضر پذیرش معتادان ماده ۱۶ "نگهداری اجباری معتادان" را متوقف کرده است.

به گزارش ایسنا صفاتیان در پایان گفت: اگر دانشگاه‌های علوم پزشکی میزان سهمیه داروهای مواد مخدر مراکز درمان اعتیاد را افزایش دهند و در پی آن مقدار تخصیص داروهای مخدر به معتادان نیز افزایش یابد تا از این طریق میزان مراجعه بیماران از هفته‌ای یکبار به ماهی یک بار تقلیل یابد، بدین ترتیب احتمال انتقال ویروس کرونا به آنان کاهش پیدا می‌کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.