از ابتدا به وزارت بهداشت پیشنهاد قرنطینه شهرهای آلوده را دادیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، شهاب الدین بیمقدار با تاکید بر ضرورت توجه مردم به توصیه‌های پزشکی و ماندن در خانه در شرایط فعلی گفت: پرهیز از ترددهای غیر ضروری و رفتن به مسافرت در شرایط کنونی فوق العاده ضروری است.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها ادامه داد: باید جلوی مسافرت های غیر ضروری گرفته شود. متاسفانه شاهدیم که بعضا مردم تهران از شهری آلوده قصد سفر به مقصدی آلوده نظیر گیلان و مازندران دارند. بنده کلیپی در فضای مجازی دیدم که فردی با افتخار می‌گفت ما مامور راهداری را شکست دادیم و به سمت شمال می رویم. این رفتارها در شرایط کنونی غیر اخلاقی و ناپسند است.

وی افزود: ما از ابتدا نیز به وزارت بهداشت پیشنهاد قرنطینه شهرهای آلوده را دادیم، اما اجرایی نشد، این ویروس به سرعت در حال شیوع است و از تماس انسان با انسان یا انسان با سطوح منتقل می شود. اکنون تنها راه پیشگیری و مدیریت شیوع این ویروس ماندن در خانه است. بی توجهی یک فرد به این توصیه ها می تواند سلامت سایر اعضای جامعه را تهدید کند.

بیمقدار تصریح کرد: خوشبختانه امروز همه علما نیز دستورات ستاد مقابله با کرونا را تایید کردند. مردم نیز باید به این دستورات توجه ویژه داشته باشند. از سوی دیگر باید برای اقشار آسیب پذیر نظیر کارگران، دست فروشان و افراد روزمزد فکری شود. دولت باید از طریق صندوق توسعه ملی با اذن رهبری مبلغی برای حمایت از این قشر در شرایط کنونی برداشت کند و طرحی حمایتی فراهم کند.

به گزارش ایسنا نماینده مردم تبریز در مجلس در پایان اضافه کرد: ادارات نیز باید به صورت شیفتی شده و تا جایی که امکان دارد از طرفیت دور کاری استفاده شود. امروز هم امکان تحصیل و هم امکان انجام کارهای اداری از راه دور وجود دارد. در استان آذربایجان شرقی نیز از استاندار تقاضا کردیم که ورود مسافران ممنوع شود. مردم با ماندن در خانه می توانند جلوی شیوع این بیماری را بگیرند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.