آن عددی که از تعداد کشف و ضبط شده ماسک در بازار گفته می‌شود، به وزارت بهداشت تحویل داده نشده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین عرفانی با اشاره به تغییر سیاست‌ها در پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تهران، گفت: تا پیش از افزایش شمار مبتلایان، بیمارستان‌های مشخصی در شهر برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا وجود داشت اما، با افزایش بار مراجعات در روزهای اخیر کلیه بیمارستان‌های عمومی نیز مکلف شدند بیماران مشکوک به کرونا را پذیرش کرده و خدمات لازم را به آنها ارائه دهند، با توجه به اولویت خدمت رسانی به بیماران کرونایی ارائه خدمات غیر اورژانسی در بیمارستان‌ها به حالت تعلیق درآمده است و کلیه بیمارستان‌های خصوصی، دولتی، دانشگاهی آماده خدمت رسانی به بیماران با اولویت مبتلایان به کروناویروس هستند.

رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به آغاز به کار مراکزی تحت عنوان نقاهت‌گاه‌های بهبودیافتگان کرونا، اظهار کرد: در نظر داریم بهبود یافتگان بیماری که خدمات درمانی بر آنها اثربخش بوده اما نیاز به مراقبت‌های بیشتر دارند، پیش از رفتن به خانه، به نقاهت‌گاه‌هایی با حضور پرستار و پزشک بفرستیم. البته این مراکز بیمارستان‌ها نیستند و اماکنی مانند اردوگاه‌های وزارت آموزش و پرورش و مکان‌های دارای استاندارد سایر نهادها به این امر اختصاص خواهد یافت.

وی در خصوص اینکه چرا داروخانه‌ها همچنان ماسک، محلول ضدعفونی کننده و... ندارند افزود: میزان تولید این دست اقلام پیش از بروز بیماری کرونا در کشور حجم محدودی داشت که این افزایش حجم تولید در این روزها جای تحسین و تشکر دارد، اما همچنان نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای فعلی کشور باشد. این نکته بسیار مهم است که ماسک و سایر اقلام بهداشتی در جای خود استفاده شود. اکنون با توجه به فصلی که در آن هستیم برابر آمار ۲ تا ۳ درصد مردم به شکل عادی به سرماخوردگی مبتلا می‌شوند که با رعایت اصول اولیه بهداشتی و مراقبت در منزل بیماری از آنها دور خواهد شد، پس لزومی ندارد همه‌ افراد از ماسک استفاده کنند.

به گزارش ایسنا عرفانی در پایان گفت: وزارت بهداشت ضمن تشکر از افزایش تولید، واردات و کاهش تشریفات گمرکی برای اقلام بهداشتی مورد نیاز این روزهای مردم گله مندی‌هایی نیز دارد. همچنان میزان اقلام مورد نیازی که همکاران ما باید در مراکز درمانی استفاده کنند، کمبودهایی دارد. از تعداد تولید شده و کشف و ضبط شده در بازار آن عددی که اعلام می‌شود به وزارت بهداشت تحویل داده نشده است. فرایند یا در جهت تولید، توزیع و عرضه است و یا در جهت واردات، تشریفات گمرکی و عرضه که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.