با شیوع ویروس کرونا ماموریت‌های اورژانس ۴۰ درصد افزایش داشته است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید رضا معتمدی گفت: تمام پایگاه های اوژانس و بالگردهای اورژانس در حالت آماده باش کامل قرار دارند و اگر بیمار بد حالی در شهرستان تهران گزارش شود انتقال آن  از طریق اورژانس هوایی انجام می گیرد.

معاون فنی و عملیات اورژانس تهران ادامه داد: قبل از شیوع بیماری کرونا در کشور جابجایی بیمار از بیمارستان به مراکز درمانی دیگر بر عهده شرکت‌های خصوصی بوده است، اما در چنین شرایطی این کار بر عهده اورژانس ۱۱۵ است.

وی افزود: در حال حاضر علاوه بر سامانه ۱۱۵ و ۱۹۰ شماره تلفن ۱۶۶۶ نیز برای پاسخگویی به سوالات مردم در زمینه علائم بیماری کووید ۱۹ راه اندازی شده است و این کار با هدف کاهش تماس‌های مردم در زمینه ویروس کرونا با شماره ۱۱۵ اورژانس است؛ زیرا سایر بیماران در مدت زیادی به دلیل اشغالی خط‌های ۱۱۵ اورژانس باید پشت خط بمانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان معتمدی در پایان گفت: در شرایط تحریم با توجه به شیوع بیماری کرونا آمبولانس‌های رزو با افزایش نیرو‌های فوریت‌های پزشکی فعال شده است و در چنین شرایطی همکاران ایثارگر ما مدت زمان کمتری جهت استراحت به خارج از محل کار خود می‌روند، در چنین شرایطی ماموریت‌های اورژانس افزایش ۴۰ درصدی داشته است و روزانه حدود ۱۵ هزار نفر با هر یک از سامانه‌ها اورژانس ۱۱۵ تماس می‌گیرند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.