همکاری ۷۰۰ روان‌شناس با ستاد ملی مقابله با کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، جلسه هماهنگی و تعامل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور و وزارت بهداشت با حضور محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره و مسئولین سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد.

در این جلسه مقرر شد: 700 نفر از روان‌شناسان و مشاوران داوطلب همکاری با سامانه " 4030 " ستاد ملی مقابله با بحران کرونا توسط سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره معرفی شوند؛ همچنین در خصوص هدایت رسانه‌ها و نظارت بر چگونگی کاهش استرس و اضطراب کرونا از ظرفیت 30 هزار نفری سازمان استفاده شود.

احمد حاجبی، مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در این جلسه تأکید کرد: به طور قطع ستاد ملی مقابله با بحران کرونا در زمینه مدیریت استرس و اضطراب حاصل از این بحران به همکاری جدی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور که خوشبختانه از روز اول بحران اقدامات بسیار موثری انجام داده است نیازمند است. به طور قطع از این پس به کمک بیشتری نیازمندیم.

همچنین محمد علی بشارت، عضو شورای مرکزی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، طی نامه‌ای از آمادگی ۴۹ روان شناس و مشاور جهت درمان سندرم اضطراب کرونا به روش PTC در قالب طرحی ملی خبر داد.

در این نامه خطاب به محمد حاتمی ریاست سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، آمده است: پیرو بحران کرونا در کشور، تعداد زیادی از هم وطنان تحت تأثیر این شرایط استرس زا، از سندرم اضطراب ابتلاء به این بیماری رنج می‌برند.

اینجانب بر حسب وظیفه ملی و حرفه‌ای برای ارائه کمک‌های روانشناختی به هموطنان آسیب دیده از کرونا، طی فراخوانی از تمامی روان شناسان و مشاوران کارآزموده و با تجربه در درمان اختلالات اضطرابی به روش PTC، تقاضا کردم تا در قالب یک جهاد ملی به منظور درمان این سندرم به روش PTC و صرفاً از طریق تلفن و به صورت رایگان به کمک هموطنان عزیزمان بشتابند.

کارآمدی روان درمانی به روش PTC، به عنوان رویکردی تأثیرگذار و بسیار کوتاه مدت، بر اساس شواهد تجربی تأیید شده است و در شرایط اورژانسی فعلی کشور، روش ترجیحی درمان سندرم اضطراب کرونا محسوب می‌شود. فارس - مهر

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.