۸۰۴۲ ابتلا و ۲۹۱ فوتی کرونا در کشور تا کنون
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کیانوش جهانپور در توضیح آخرین موارد بروز و فوتی ناشی از کروناویروس جدید در کشور گفت: بر اساس یافته های آزمایشگاهی و از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز ۸۸۱ مورد قطعی ابتلا به کووید ۱۹ در کشور ثبت شد. همچنین متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۴ تن نیز به دلیل این بیماری جان باختند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: به این ترتیب کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۸۰۴۲ نفر رسید و متاسفانه مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۲۹۱ مورد رسید، خوشبختانه تا کنون ۲۷۳۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و روند بهبودی و ترخیص این بیماران افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

جهانپور تعداد کل بیماران کووید۱۹ در کشور از ابتدا تا کنون و به تفکیک استان ها را به شرح زیر اعلام کرد:

تهران: ۲۱۱۴
قم: ۷۵۱

گیلان: ۵۲۴
اصفهان: ۶۱۸

البرز: ۳۳۹
مازندران: ۸۸۶

مرکزی: ۴۱۶
قزوین: ۲۵۷

سمنان: ۲۲۱
گلستان: ۱۷۹

خراسان رضوی: ۲۲۲
فارس: ۱۵۱

لرستان: ۱۷۶
آذربایجان شرقی: ۱۴۶

خوزستان: ۱۱۰
یزد: ۱۲۷

زنجان: ۷۹
کردستان: ۷۸

اردبیل: ۹۱
کرمانشاه: ۵۱

کرمان: ۴۰
همدان: ۷۷

سیستان و بلوچستان: ۴۰
هرمزگان: ۶۹

خراسان جنوبی: ۵۱
خراسان شمالی: ۳۴

چهارمحال و بختیاری: ۳۷
ایلام: ۵۶

آذربایجان غربی: ۷۳
کهگیلویه و بویراحمد: ۱۱

بوشهر: ۱۸

سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمارهای بیماری کووید ۱۹ به ۲۷۳۱ نفر بهبود یافته اشاره کرد و افزود: با این رقم بیش از ۵۰ برابر از فوتی‌های این بیماری، بهبود یافته‌اند و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی اظهار کرد: آمار مبتلایان قطعی به بیماری کووید ۱۹ در استان مازندران به ۸۸۶ نفر رسید. به این ترتیب پس از استان تهران این استان در صدر آمار مبتلایان قرار گرفته است. توصیه‌هایی که در مورد این استان داشتیم و تردد و سفر به این استان، ظرف روزهای گذشته در این آمار خود را نشان می‌دهد. لذا امیدواریم شهروندان رعایت کاملی در این حوزه داشته باشند. قطعا امسال عید شبیه سال‌های گذشته نداریم. روزهای ابتدایی سال که معمولا قصد سفر و انجام رسم و رسوم‌ها وجود دارد همانند سال‌های گذشته نخواهد بود و امسال متفاوت است. امیدواریم همه مردم این مسائل را رعایت کنند.

جهانپور گفت: طی بسیج ملی انجام شده برای فراهم شدن امکانات با هدف جداسازی بهتر و بیشتر برای افرادی که نیازمند خدمات ویژه بیمارستانی نیستند و می‌توان از آن‌ها در خانه نگهداری کرد، مراکز پسابیمارستانی با همکاری سازمان‌های دولتی، غیردولتی و عمومی فراهم خواهد شد. در این راستا از هتل‌ها، زائرسراها و مسافرخانه‌ها استفاده خواهد شد تا پس از عاری شدن فرد از ویروس در این محل‌ها به آغوش خانواده برگردند. این کار در چند استان آغاز شده و به استان‌های دیگر نیز تعمیم داده خواهد شد.

به گزارش ایسنا سخنگوی وزارت بهداشت در پایان خطاب به همه شهروندان درخواست کرد که رعایت نکات بهداشتی فردی و عمومی به جد مورد توجه قرار گیرد و کاهش تردد و لغو سفرهای غیرضروری در دستور کار قرار بگیرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.