کره جنوبی نقطه اوج "پیک" شیوع کروناویروس را پشت سر گذاشته است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پارک نیونگ‌هو اعلام کرده که امیدوار است نقطه اوج شیوع را پشت سر گذاشته باشند و از این پس با در نظر گرفتن شمار بالای مبتلایان با احتیاط کافی رفتار کنند تا از این بحران با حداقل تلفات عبور کنند.

تاکنون بیش از ۷۵۰۰ نفر در کره جنوبی به کروناویروس مبتلا شده و بیش از ۵۰ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. اگرچه کره جنوبی یکی از بیشترین موارد ابتلا در جهان را پس از چین به خود اختصاص داده اما شمار مبتلایان جدید روزانه در کره جنوبی در روزهای اخیر کاهش یافته است.

وزیر بهداشت کره جنوبی گفت: گرچه شمار کل مبتلایان در کره جنوبی زیاد است اما او به اقداماتی که کره جنوبی برای مقابله با انتشار ویروس انجام داده، اطمینان دارد و به سایر دولت‌هایی که با شیوع این بیماری روبه‌رو هستند، توصیه کرد تا تلاش‌های خود را روی آزمایش‌های اولیه تشخیص و همکاری‌های جهانی متمرکز کنند.

دولت کره جنوبی نسبت به سایر کشورهای جهان در زمینه ارائه رایگان و آسان کیت‌های آزمایشی تشخیص به مردم بهترین خدمات را داشته است. این کشور روزانه حدود ۱۵ هزار آزمایش کروناویروس را انجام داده و تاکنون ۱۹۶ هزار تست در سراسر کره جنوبی به صورت رایگان انجام شده است. مقامات شهر گویانگ حتی غرفه‌های سیار انجام این تست را راه‌اندازی کرده‌اند.

به گفته پارک تشخیص این بیماری در مراحل اولیه بسیار مهم است، چرا که ویروس به شدت مسری بوده و خیلی سریع و در مناطق بسیار گسترده شیوع می‌یابد. با تشخیص افراد مبتلا در مراحل اولیه می‌توان شیوع را محدود و پس از مدتی ویروس را مهار کرد.

مقامات کره جنوبی هم‌چنین امکاناتی را برای بیمارانی فراهم کرده‌اند که فقط از علائم خفیف رنج می‌برند. به گفته وزیر بهداشت کره جنوبی، فقط حدود ۱۰ درصد از بیماران کروناویروس نیاز به بستری در بیمارستان دارند، در حالی که سیستم ایمنی بقیه مبتلایان به اندازه کافی برای مبارزه با ویروس قوی است.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از امراض کره جنوبی، حدود سه چهارم از کل موارد ابتلای این کشور در شهر "دئگو" تشخیص داده شده است و ۶۳ درصد از کل موارد ابتلا در کشور نیز به طور مستقیم با گروه مسیحیِ شینچونجی مرتبط است.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، مقامات کره جنوبی معتقدند احتمال دارد شیوع کروناویروس در این کشور با گروه شینچونجی و از کلیسا آغاز شده باشد. 

وزیر بهداشت کره جنوبی اظهار کرد: موارد مستقیم و غیرمستقیم ابتلای مرتبط با این گروه، ۹۰ درصد از کل موارد ابتلا به کروناویروس را در سراسر کره جنوبی شامل می‌شود.

به گزارش ایسنا وی در پایان اضافه کرد: در حالی که بیشتر اعضای این گروه با انجام تست‌های تشخیص کروناویروس موافقت کرده‌اند، تعداد معدودی از آن‌ها حاضر به انجام این آزمایش نشده و احتمالاً این موضوع واکنش دولت را در مهار ویروس کند کرده است. از همین رو دولت کره جنوبی به دنبال جلب رضایت اعضای این گروه است تا بتواند هر چه زودتر شیوع کروناویروس را در سراسر کشور کنترل کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.