ویروس کرونا باعث کاهش ذخایر خونی کشور شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا مهدی زاد با اشاره به آخرین آمار مراجعه مردم جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان تهران گفت: با شیوع بیماری کرونا در کشور متاسفانه میزان مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

وی افزود: نیاز بیمارستان‌ها و استان‌های مختلف به خون و انواع فرآورده‌های خونی از همین مراکز تامین می‌شود اما اگر به همین روال پیش برویم به دلیل کاهش مراجعه مردم در زمینه تامین خون بیماران و نیازمندان با مشکل مواجه خواهیم شد، از اول اسفند تا به امروز ۸۹۴۳ نفر به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۷ هزار و ۱۴۸ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

 مدیرکل انتقال خون استان تهران ادامه داد: از این تعداد ۶۷۳ واحد پلاکت در مراکز انتقال خون سطح  استان تهران اهدا شده است. امیدواریم مردم مشارکت بیشتری در خصوص اهدا خون با هدف رفع نیاز بیماران و مراجعه کنندگان داشته باشند، از ابتدای امسال تا آخر بهمن تعداد  ۱۶۱ هزار و ۲۶۰ نفر در سطح استان تهران برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۲۹۰ هزار و ۶۳۷ نفر موفق به اهدای خون و فرآورده‌های خونی مانند پلاکت و پلاسما شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مهدی زاده در پایان گفت: در حال حاضر وضعیت ذخایر انواع گروه خونی در تهران بهتر از سایر استان‌های کشور است اما به طور کلی در برخی از گروه‌های خونی، میزان ذخیره بین ۲ تا ۳ روز و در برخی دیگر از گروه خونی هفت روز است، این میزان ذخیره خون  طی ۱۵ سال گذشته بی سابقه بوده است. امیدواریم شهروندان تهرانی در جهت رفع نیاز بیماران و نیازمندان مشارکت بیشتری در کار خیر و خداپسندانه اهدای خون داشته باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.