مدیریت کشور در راستای مقابله با ویروس کرونا ایراد اساسی دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، شهباز حسن‌پور با انتقاد شدید از مدیریت کشور در راستای مقابله با ویروس کرونا گفت: در دنیا روسای جمهور کشورهای مختلف شخصا بحث کرونا را دنبال می‌کنند اما متاسفانه در ایران این موضوع خطیر و مهم فقط به وزارتخانه بهداشت و درمان سپرده شده است که یکی از ایرادات اساسی و ساختاری کار می‌باشد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس ادامه داد: باید واقع بین بود. کجا وزیر کشور و وزیر دفاع از وزیر بهداشت برای در اختیار گذاشتن همه امکانات کشور تمکین می‌کنند؟! بنده به این ساختار ایراد اساسی دارم و باید ریاست ستاد مقابله با کرونا با شخص رییس جمهور یا حداقل معاون اول رییس جمهور باشد تا بتوانند با یک سازکار مناسب، در مقابل بحران‌های جدی متاثر از کرونا در کشور مقابله کند.

وی افزود: یکی از ابعاد بحران شیوع کرونا در کشور درمان بیماران است اما در کنار این بحران، بحث کسب و کار مردم و بحث پیوست‌های اجتماعی کشور نیز مطرح خواهد شد که متاسفانه تاکنون برای این موارد هیچ کاری انجام نشده است و تعداد زیادی از کسبه خرد در این وضعیت در حال نابود شدن هستند و از سوی دولت هیچ فکر اساسی برای آنها نشده است، متاسفانه با افزایش شیوع این ویروس، بخش‌های عمده‌ای از کشور به حالت فلج شدن در آمده است که باید هرچه سریعتر برای آنها ساز و کارهای ویژه اندیشیده شود.

حسن‌پور با اشاره به توصیه‌های دولت مردان مبنی براینکه مردم در خانه بمانند گفت: اگر دولت اصرار دارد که مردم در خانه بمانند، تکلیف کسب کارهایی همچون آژانس‌های مسافرتی، بوم‌گردی‌ها، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، کارگران فصلی و ... را چه کسی پس باید مشخص کند؟ آیا این افراد برای نان شبشان دچار مشکل و معضل شده‌اند یا خیر؟ دولت باید در این شرایط تدابیر ویژه و خاص بیندیشد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس تصریح کرد: امروز شاهد هستیم افراد زیادی کالای مخصوص شب عید را از قبل خریداری کرده بودند و منتظر فروش آنها در شب عید بودند، حال شما می‌گویید که مردم از خانه بیرون نروند و مغازه‌ها بسته شوند. این اجناس تا یک سال دیگر امکان فروششان برای این اشخاص وجود ندارد و صاحب این کالاها با چک‌های برگشتی‌اش چه باید بکند؟ چه کسی پاسگو خواهد بود؟

وی اظهار کرد: باید همه وزارتخانه‌ها متناسب با خساراتی که به مردم وارد می‌شود راهکارهای ویژه ای را ارائه کنند و همچنین جلسه سران قوا که تاکنون هفته‌ای یکبار برگزار می‌شد اکنون باید هر روز تشکیل شود، بیمه‌های بیکاری در این زمان باید به کمک مردم بیایند، واقعا جای سوال است که بیمه بیکاری می‌خواهد چه زمانی به داد مردم برسد؟ زمان آن اکنون است.

حسن‌پور در خصوص احتکار اقلام بهداشتی گفت: بنده چیزی به عنوان احتکار را قبول ندارم. باید فراوانی کالا به میزانی در بازار داشته باشیم که فردی جرات احتکار نداشته باشد. اکنون شما ببینید که مواد شوینده در استان کرمان به راحتی پیدا نمی‌شود و همچنین ماسک و مواد ضد عفونی به راحتی یافت نمی‌شود. تدبیر دولت کجا رفته است؟ باید آمار تولیدی مواد به صورت روزانه از استان‌ها به مرکز ارسال شود و تحت نظر استانداران و فرمانداران در مناطق مختلف مواد مورد نیاز توزیع شود و نباید توزیع فقط در یک نقطه خاص صورت گیرد.

به گزارش ایسنا نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس خطاب به دولتمردان اضافه کرد: شما می‌گویید که مردم از خانه بیرون نیایند، حال فردی که در روستا زندگی می‌کند برای تامین مواد شوینده و اقلام بهداشتی نباید به شهر مراجعه کند؟ آیا اصلا این مواد در شهر وجود دارد؟ لذا باید برای همه این موارد دولت پیش‌بینی‌های فوری، دقیق و کارشناسی شده را اتخاذ کند و این اقلام به‌صورت بسته‌هایی به درب منازل ارسال شود، خدمت‌رسانی به مردم در چنین شرایطی مهمترین و اصلی‌ترین وظیفه دولت است، دولت باید از نیروهای مسلح کمک بگیرد. مدنظر داشت که کشور امکانات بسیار خوبی دارد اما در بحث مدیریت بسیار ضعیف عمل شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.