اولویت اصلی در تولید محصولات و اقلام بهداشتی نیروهای خط مقدم مبارزه با کرونا هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، افشین استوار با بیان اینکه تمام ظرفیت مدیریت کشور با تعهد بالا تلاش می‌کند همه‌گیری ویروس کرونا مهار شود، گفت: ویروس کرونا در همه دنیا به سرعت در حال گسترش است و ایران نیز مستثنا نیست. در این راستا در بعضی از استان‌ها از نظر همه‌گیری، شاهد شیوع سریعی هستیم و به همین جهت تمام ظرفیت کشور در خدمت ستاد مدیریت مقابله با کرونا قرار گرفته شده است و امیدواریم بتوانیم تا حد امکان از گستردگی شیوع بیماری کرونا جلوگیری کنیم.

وی افزود: با وجود توان زیادی که برای تولید محصولات بهداشتی اعم از ضدعفونی کننده و ماسک صرف می‌شود اما همچنان با کمبود شدیدی در این حوزه روبرو هستیم و این موضوع غیر قابل انکار است. ظرفیت تولید اقلام بهداشتی پیش از بروز کرونا محدود بوده است اما به سرعت همه ظرفیت کشور به کار گرفته شده است تا این محصولات افزایش پیدا کند ولی کماکان میزان تقاضا بسیار بیشتر از تولید است.

مدیر کل دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیردار وزارت بهداشت تاکید کرد: اولویت اصلی در تولید محصولات و اقلام بهداشتی مانند ماسک و مواد ضد عفونی کننده با کادر بهداشت و درمان است زیرا آنها در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند و احتمال ابتلای این افراد بسیار زیاد است اما با این وجود تمام کشور در تلاش هستند این اقلام به دست مردم نیز برسد.

به گزارش ایسنا استوار در پایان مشکل کمبود اقلام بهداشتی را فراگیر دانست و عنوان کرد: در همه دنیا این کمبودها وجود دارد و حتی در میان کشورهای صنعتی و پیشرفته نیز شاهد کمبود اقلام بهداشتی هستیم و همانطور که در ویدیوها نیز مشاهده کرده‌ایم، صف‌های طویلی برای خرید این اقلام ایجاد شده است. قبل از وقوع کرونا در یکی از کشورهای اروپایی حضور داشتم و در آن کشور با وجود آنکه هنوز کرونا نیامده بود، حتی یک عدد ماسک نیز در داروخانه ها یافت نمی‌شد، مشکلات و کمبودهای موجود باید با مدیریت بهتر و اولویت بندی، برطرف شود و تاکنون موثرترین استراتژی برای ناکارآمد کردن این ویروس، پرهیز از اجتماعات، ماندن در خانه است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.