تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۹۰۰۰ نفر رسید
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کیانوش جهانپور با اشاره به افزایش شناسایی موارد قطعی ابتلا به کووید - ۱۹ در کشور، گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۹۵۸ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۹۰۰۰نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ نفر از مبتلایان جدید کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به۳۵۴ مورد رسید، خوشبختانه تا کنون ۲۹۵۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند.

تعداد موارد جدید بیماران کووید۱۹ در کشور به تفکیک استان:

تهران: ۲۵۶
قم: ۵۳

گیلان: ۵
اصفهان: ۱۷۰

البرز: ۴۵
مازندران: ۳۲

مرکزی: ۳۱
قزوین: ۲۷

سمنان: ۶۳
گلستان: ۹

خراسان رضوی: ۳۴
فارس: ۱۹

لرستان: ۹
آذربایجان شرقی: ۲۹

خوزستان: ۱۷
یزد: ۲۳

زنجان: ۲۲
کردستان: ۶

اردبیل: ۱
کرمانشاه: ۸

کرمان: ۱۸
همدان: ۷

سیستان و بلوچستان: ۴
هرمزگان: ۱۰

خراسان جنوبی: ۱۵
خراسان شمالی: ۱۱

چهارمحال و بختیاری: ۱
ایلام: ۶

آذربایجان غربی: ۲۷
کهگیلویه و بویراحمد: ۰

بوشهر: ۰

وی افزود: نوروز امسال مشابه هیچ سالی نخواهد بود. در نظام سلامت همه مرخصی‌ها لغو شده و در مراکز درمانی و بهداشتی در خدمت مردم خواهیم بود. مردم نیز با درک این موضوع و جدی گرفتن آن باید مراقبت بیشتری انجام دهند. هم باید از خود و هم از دیگران مراقبت کنیم و آموزش بدهیم. نوروز امسال همراه با سفرها و دید و بازدیدها نیست و اگر این موارد رعایت نشود، این نوروز نمی‌تواند رنگ و بوی عید داشته باشد. مردم باید محدودیت در تردد شهری و عدم حضور در تجمعات را جدی بگیرند.

به گزارش ایسنا رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: از روز گذشته تاکنون ۵ مورد ابتلای قطعی در گیلان داشتیم و امیدواریم روند کند شدن شیب صعودی ابتلا به ویروس کرونا در استان گیلان ادامه پیدا کند. همچنین امیدواریم افراد از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.