درصورت صدور مجوز وزارت بهداشت، کالاهای بهداشتی در کمتر از ۲۴ ساعت ترخیص می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهرداد ارونقی با اشاره به وجود ۹ گمرک تخصصی برای ترخیص محصولات آرایشی بهداشتی، اظهار کرد: طبق بخشنامه اخیر تمامی گمرکها مجاز به انجام تشریفات گمرکی اقلام بهداشتی شدند، در حال حاضر بیش از ۳۰ تن ماسک و ۷۵ تن دستکش در گمرکهای مختلف وجود دارد که به محض اظهار و صدور مجوز ترخیص از سوی وزارت بهداشت، تشریفات ترخیص انجام می‌شود و کمتر از ۲۴ ساعت وارد کشور می‌شود.

اسماعیل مهدی‌پور، مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز از فعالیت ۲۷ شرکت در تولید الکل، ۲۱ شرکت در زمینه ماسکهای پزشکی، ۱۱ شرکت در زمینه لباس های یکسره بیمارستانی و جراحی و یک شرکت هم در خصوص شیر محافظ خبر داد.

وی افزود: در گذشته واحدهای شوینده و ضدعفونی با کسب پروانه ساخت از وزارت بهداشت به صورت تخصصی فعالیت می‌کردند و عمدتا نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کردند، بعد ازشیوع ویروس کرونا برای افزایش ظرفیت تولید به برخی شرکت‌ها مجوز تولید موقت داده شد و تعدادی از شرکت‌های آرایشی بهداشتی که می‌توانستند خط تولید خود را به تولید محصولات بهداتشی و ضدعفونی‌کننده تغییر دهند در این زمینه فعال شدند که برای سازماندهی آن‌ها کمیته تامین و توزیع تشکیل شد که در آن زنجیره تامین و توزیع و نحوه نظارت بر عملکرد این زنجیره مشخص می‌شود.

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی سازمان حمایت ادامه داد: تاکنون مقدار تولید اینگونه مواد و اقلام بهداشتی، نیاز کشور را تامین می‌کرد، اما با شیوع بیماری کووید ۱۹ با کمبود مواجه شدیم و از طرف دیگر همه‌گیر شدن آن نیز واردات مواد بهداشتی را با مشکل مواجهه کرد.

در ادامه محمود علیزاده معاون سازمان امور مالیاتی نیز گفت: در این سازمان پیشنهاد شده برای تمدید پروانه کسب و کار تا ۳۱ شهریور سال ۱۳۹۹ نیاز به استعلام از سازمان امور مالیاتی نباشد، این مسئله هفته بعد در هیئت دولت نهایی و سپس ابلاغ خواهد شد، تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ هیچگونه عملیات اجرایی برای وصول انجام نمی‌شود، پیشنهاد شده مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و سررسید پرداخت که ۱۵ فروردین ماه تعیین شده بود تا ۳۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ تمدید شود.

خسرو ابراهیم‌نیا نائب رئیس اتاق اصناف نیز در ادامه از تشدید نظارت بر نانوایی‌ها خبر داد و تاکید کرد: واحدهای صنفی نانوایی‌ها دارای پروانه کسب، ملزم هستند موارد بهداشتی و امنیتی را رعایت کنند، طبق گفته پزشکان متخصص، پخت نان در دمای بالا عاری از ویروس کروناست، مردم در هنگام گرفتن نان از نانوایی تا منزل باید رعایت بیشتری کنند. همچنین شاطر و همکاران او که با نان درتماس هستند تحت هیچ شرایطی نباید با پول و دستگاه پز در ارتباط باشند.

به گزارش ایسنا نائب رئیس اتاق اصناف در پایان با اشاره به شیوع ویروس کرونا، احتیاط مردم در خرید نان و مواد غذایی و کم شدنِ فعالیت نانوایی‌ها، از سازمان تامین اجتماعی و شهرداری‌ها خواست همکاری بیشتری با کسبه و اصناف داشته باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.