رئیس جمهور باید عهده‌دار ریاست ستاد ملی مبارزه با کرونا شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محسن علیجانی با اشاره به نامه رئیس مجلس به مقام معظم رهبری برای تغییر ریاست ستاد مقابله با کرونا گفت: این موضوع در جلسه فوق‌العاده کمیسیون بهداشت هم مطرح شد مبنی بر اینکه نباید همه چیز بر دوش وزیر بهداشت باشد و باید رئیس جمهور ریاست ستاد ملی مبارزه با کرونا را در دست گیرد چون حتی در برخی موارد موضوع باید در سطح سران قوا بحث شود. در چنین شرایطی وزارت بهداشت کارها و پیگیری‌های لازم برای تکمیل بیمارستان‌ها و تجهیزات لازم را دنبال می‌کند و دیگر نباید دنبال ماسک رفته و خودش کار بقیه وزارتخانه ‌ها را انجام دهد. باید از مقام‌های بالاتر به وزارتخانه‌ها دستور داده شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: رئیس جمهور باید از ظرفیت همه وزارتخانه‌ها برای مقابله با کرونا استفاده کند و همه را بسیج کند. او مسئول شورای هماهنگی اقتصادی هم است و قطعا باید از تمام ظرفیت‌های اقتصادی برای رفع مشکل معیشتی مردم نیز بهره گرفت. کنترل فضای مجازی و اطلاع رسانی صحیح هم مهم است چون اطلاعات ضد و نقیض تنها باعث افزایش نگرانی و استرس بین مردم می‌شود.

به گزارش ایسنا وی در پایان افزود: از طرف دیگر شاهد وجود ستادهای مردمی خودجوش هستیم که آن‌ها هم باید سازماندهی شوند. در این باره می‌توان از ظرفیت شهرداری‌ها، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها استفاده کرد. طبیعتا رئیس یک دانشگاه علوم پزشکی نمی‌تواند استاندار و شهردار را مدیریت کند. باید در هر شهری ستاد پشتیبانی وجود داشته باشد و در سطح ملی هم رئیس جمهور ریاست ستاد کرونا را در دست گیرد چون سایر دستگاه‌ها از رئیس جمهور تبعیت می‌کنند و وزیر بهداشت قادر نیست همه آن‌ها را ملزم به پاسخگویی کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.