اعلام وضعیت حکومت نظامی در این شرایط لازم است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود پزشکیان در تشریح جزئیات ارسال نامه کمیسیون بهداشت و درمان به رئیس‌جمهور، گفت: در این نامه خواستار توجه جدی به جابه‌جایی مردم، سفرهای بین استانی، قرنطینه خانگی و تعطیلی ادارات شدیم و از رئیس جمهور خواستیم تا مصائب ناشی از این ویروس را جدی بگیرند.

نایب رئیس مجلس از ارسال نامه کمیسیون بهداشت ادامه داد: در نامه مذکور همچنین از وزارت بهداشت و درمان درخواست کردیم تا نسبت به کنترل و جلوگیری از تشدید شیوع کرونا و پشتیبانی منابع اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: در صورتی که نتوانیم چرخه حرکت ویروس کرونا را قطع کنیم، تلفات چند برابر می‌شود، مردم باید از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند، ما در نامه‌ درخواستی خود به رئیس‌جمهور به این موضوع به صورت جدی پرداختیم. دولت به کمک نیروهای امنیتی باید مانع سفرهای غیرضرور شود. همچنین درخواست کردیم تا از اختصاص بنزین مازاد برای نوروز جلوگیری کنند، هرچند مجلس در گذشته این موضوع را تصویب کرده است.

پزشکیان گفت: دولت باید چرخه حرکت ویروس کرونا را قطع کند، جلوگیری از تشدید شیوع ویروس موجب کنترل بیماری می‌شود اما در غیر این صورت مشکلات بسیاری پیدا می‌کنیم و استان‌های دیگری غیر از قم، گیلان، مازندران، کاشان و تهران بحرانی می‌شوند، اعلام وضعیت حکومت نظامی در این شرایط لازم است اما اگر امکان حکومت نظامی نیست باید افرادی که با بیماران سر و کار دارند قرنطینه شوند. آزادی افراد در سطح جامعه به معنای ترور دیگران است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: دولت، حاکمیت و سران قوا باید با قاطعیت این کار را انجام دهند، کار با حرکات پاندولی و آرام پیش نمی‌رود. کشور چین با تمهیداتی که اتخاذ کرد امروز شاهد کاهش مبتلایان به ویروس کرونا است لذا ما هم باید به تمهیدات خود سرعت ببخشیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.