قرنطینه اولین راهکار در جلوگیری از شیوع کرونا بود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سیدمهدی مقدسی در مورد اپیدمی ویروس کرونا گفت: متاسفانه امروز جهان درگیر ویروس کرونا است و تنها این بیماری در کشور ما شیوع داشته است؛ بیماری که کشور توسعه یافته و نیافته نمی‌شناسند و در شرایط کنونی درمانی قطعی برای این بیماری از طرف هیچ کشور صادر نشده است.

رئیس فراکسیون پیشگیری و مدیریت بحران مجلس ادامه داد: کووید 19 یا همان کرونا به گونه‌های متفاوت در کشورهای مختلف منتشر شده و در حال گسترش است، بر همین اساس استفاده از تجارب موفق سایر کشورها درکنترل نسبی ویروس در کوتاه ترین زمان ممکن، بسیار ضروری و با اهمیت است.

وی افزود: قرنطینه اولین راهکار اساسی در جلوگیری این بیماری همه‌گیر بود که کشور چین در مورد شهر ووهان اجرا کرد، از ابتدای شیوع این بیماری باید شهر قم به عنوان شهری که درگیر این بیماری بود قرنطینه می‌شد که متاسفانه در ابتدای امر با توجه به تذکراتی که مسئولان می‌دادند نسبت به قرنطیه این شهر بی‌توجهی شد که امروز شاهد همه گیری این بیماری در سطح کشوری هستیم؛ در همین راستا مسئولان مربوطه که مانع قرنطینه شهرهای درگیر ویروس کرونا بودند باید پاسخگوی مردم باشند.

مقدسی به تردد مردم در جاده‌های کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به شدت شیوع ویروس کرونا و افزایش بیماری در روزهایی پایانی سال بهترین راهکار‌بستن و کنترل شدید کلیه مبادی ورودی و خروجی شهرها است ولی متاسفانه این کار ضروری تا این لحظه جدی گرفته نشده است هنوز هم شاهد تردد مردم در جاده‌های کشور هستیم؛ از مسئولان ذیربط و اعضای ستاد مبارزه با کرونا در تهران و دیگر استان‌ها درخواست دارم ضمن بررسی ابعاد این موضوع، بدون فوت وقت قرنطینه شهرها یا حداقل تعطیلیکامل اماکن عمومی و یا حساس را مدنظر قرار دهند .

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: اکثر استان‌های کشور درگیر ویروس کرونا هستند و تنها راه مهار این بیماری در شرایط کنونی مردم هستند؛ مردم می‌توانند با همکاری وزارت بهداشت و رعایت دستورات پزشکی، کرونا را شکست داده تا شاهد اتفاقات ناگوار در کشور نباشیم. امروز پزشکان و پرستاران جلوه‌های زیبایی از ایثارگری را در تاریخ این سرزمین به ثبت می‌رساند.

وی اظهار کرد: امروز پزشکان و پرستاران درخط مقدم مبارزه با بیماری کرونا هستند و جلوه‌های زیبایی از ایثارگری را در تاریخ این سرزمین به ثبت می‌رساند؛ حمایت از این گروه وظیفه مردم و مسئولان است اگر مردم توصیه‌های پزشکان را رعایت کنند بهترین قدردانی را از این قشر زحمت کشور در این شرایط بحرانی به جا می‌آورند.

مقدسی ادامه داد: از مسئولین امر هم انتظار داریم به هر طریق ممکن در تامین مواد و تجهیزات و وسایل مورد نیاز در درمان فوری این بیماری همت گمارند و در همین راستا بنده، بعد از صحبت‌های مکرر با رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی و کسب اطلاع از آخرین وضعیت، در دو مرحله با وزیر محترم بهداشت مذاکره و خواستار تامین مواد و تجهیزات لازم شدم و قطعا این پیگیری‌ها تا عادی شدن شرایط ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت رئیس فراکسیون پیشگیری و مدیریت بحران مجلس در پایان خاطر نشان کرد: ضمن آرزوی توفیق روز افزون و سلامت برای همه خادمان مردم، به‌ویژه پزشکان و پرستاران فداکار، پیراپزشکان و کادر خدماتی و اداری در بیمارستان‌ها و همچنین از کارگران زحمتکش و مخلص شهرداری‌ها و دهیارهای کشور و استان مرکزی که درضد غفونی کردن اماکن عمومی در تلاش هستند امیدوارم مردم همکاری لازم در شکست دادن این بیماری داشته باشند؛ قرنطینه را از منازل خود آغاز کنیم تلاش کنیم با همکاری یکدیگر این روزهای سخت را به پایان برسانیم.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.