با سفر کردن بیشتر مورد تهاجم ویروس‌ کرونا قرار می‌گیریم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، رضا معتمدی با اشاره به انجام ندادن سفرهای غیر ضروری در شرایط فعلی کشور اظهار کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور افراد باید از سفرهای غیر ضروری و هرگونه تردد به خصوص در مراکز شلوغ  پرهیز کنند، براساس مطالعات انجام گرفته حدود ۸۵ درصد از علائم بیماری کرونا مانند سرماخوردگی است.

وی افزود: دوره کمون بیماری کووید ۱۹ در حدود ۱۴ روز است به همین دلیل برای جلوگیری از شیوع احتمالی و انتشار بیماری کرونا بهتر است افراد از مسافرت به خصوص به مناطق آلوده جلوگیری کنند، اگر افراد سالم مسافرت غیر ضروری به مناطقی که موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ اعلام شده، مسافرت کنند، ممکن است آلوده به ویروس کرونا شده و به عنوان ناقل، اطرافیان و حتی خانواده خود را به این عارضه مبتلا کنند.

معاون فنی و عملیات اورژانس تهران ادامه داد: استراحت در منزل حتی در هنگام ابتلا به بیماری سرماخوردگی باعث درمان عارضه و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از انتشار بیماری جلوگیری می‌شود، از مردم درخواست می‌کنم که با ماندن در خانه از انتشار بیماری کرونا جلوگیری کنند؛ این کار کمک زیادی به مسئولان برای کنترل ویروس کووید ۱۹ می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان معتمدی در پایان گفت: فاصله خود را با دیگران رعایت کنید، بین شما و کسی که در حال عطسه یا سرفه است باید حداقل یک متر فاصله وجود داشته باشد. وقتی فردی عطسه یا سرفه می‌کند، از این راه ذرات مایعی را از بینی یا دهان خود به بیرون پخش می‌کند؛ ذراتی که ممکن است حاوی ویروس باشند. اگر فاصله درست را با فرد رعایت نکرده باشید، این ذرات از راه تنفس وارد بدن شما می‌شوند که می‌توانند ویرس کووید-۱۹ را هم با خود داشته باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.