داروی کرونا در داروخانه‌های منتخب توزیع می‌شود
 به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی رزازان از عرضه داروی بیماران کرونایی که با تشخیص پزشک نیاز به قرنطینه خانگی دارند، در داروخانه های منتخب خبر داد.

مسئول امور توزیع سازمان غذا و دارو در خصوص تأمین داروی بیماران مبتلا به کوید ۱۹ گفت: داروی بیماران مبتلا به کرونا تا پیش از این تنها در بیمارستان ها توزیع می شد، اما با تمهیدات اندیشیده شده در سازمان غذا و دارو درمورد مبتلایانی که با تشخیص پزشک معالج نیاز به قرنطینه خانگی دارند، مقرر شد داروی این دسته از بیماران از طریق داروخانه های منتخب عرضه شود.

وی افزود: از امروز داروی بیماران مبتلا به کرونا علاوه بر بیمارستان ها در داروخانه های سرپایی بیمارستان‌ها در اختیار بیمارانی که اطلاعات آن ها در سامانه سیب وزارت بهداشت ثبت شده و نسخه پزشک متخصص دارند، ارائه می شود. در تهران داروخانه‌های ۱۳ آبان و شهید کاظمی نیز این داروها را عرضه خواهند کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رزازان در پایان درمورد نحوه عرضه داروی بیمارن کرونایی در استان ها نیز گفت: در شهرهای بزرگ دو داروخانه برای عرضه این داروها مشخص شده است و در شهرستان‌ها نیز مراکز خدمات جامع سلامت داروهای بیماران مبتلا به کرونا را عرضه می کنند، داروهای اشاره شده مخصوص مصرف بیماران مبتلا به کروناست، این دارو به هیچ وجه جنبه پیشگیرانه ندارد و تنها با ارائه نسخه پزشک متخصص و ثبت اطلاعات بیمار در سامانه ارائه می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.