عملیات موفقیت‌آمیز پیوند قلب در شرایط بحرانی کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی شادنوش در تکمیل این خبر گفت: در حالی که کشور درگیر ویروس کووید ۱۹ است و شیوع گسترده ای از این بیماری را شاهد هستیم، امروز عملیات پیوند قلب، بر روی دختر ۶ ساله ای در بیمارستان شهید رجایی با موفقیت صورت گرفت.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت ادامه داد: گیرنده قلب دختری ۶ ساله با حال نامساعد بوده که به دستگاه تنفس مصنوعی متصل بود. با توجه به وضعیت وخیم بیمار و نیاز فوری به دریافت قلب پیوندی با کمک واحدهای فراهم آوری پیوند، دهنده ای ۱۸ ساله در استان سمنان شناسایی شد، با تایید مرگ مغزی قهرمان ۱۸ ساله ما، که به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستان بستری بود و اعلام رضایت خانواده و انجام مشاوره های عفونی و تست های مربوط به ویروس کرونا،‌ شرایط اهدا فراهم شد.

وی در خصوص شیوه انتقال عضو پیوندی به بیمارستان شهید رجایی افزود: با توجه به احتمال آلوده شدن فرد دهنده عضو، با پیگیری جدی و تلاش مستمر مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت از بیمارستان سینا به سمنان ارسال و فرد دهنده به تهران منتقل شد، قهرمان اهداکننده بدون ورود به بخش مراقبت ویژه به صورت مستقیم به اتاق عمل بیمارستان سینای تهران منتقل و تیم جراحی در این مرکز ارگان های پیوندی را جداسازی کردند. سپس قلب پیوندی این فرد به بیمارستان رجایی ارسال شد.

به گزارش وب‌دا شادنوش در پایان گفت: در حال حاضر حال عمومی فرد گیرنده خوب و عمل با موفقیت صورت گرفته است. دو کلیه و کبد فرد دهنده نیز به شیراز جهت پیوند به دیگر بیماران نیازمند ارسال شد، از واحد های فراهم آوری دانشگاه های علوم پزشکی سمنان، تهران و ایران و تیم های جراحی بیمارستان های سینا و قلب شهید رجایی تشکر می‌کنم، انشاالله با گذر از این شرایط دوباره امکان اهدا و پیوند عضو برقرار و تلاش برای ارتقا شاخص این فرایند در کشور بیش از پیش خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.