توصیه‌هایی برای بیماران "ام اس" در اپیدمی کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بابک منصور افشار در رابطه با نگرانی بیماران "ام اس" در خصوص خطر ابتلا به کروناویروس با توجه به ضعف سیستم ایمنی، اظهار کرد: بیماران "ام اس" نباید خیلی نگران باشند، بلکه باید مانند سایرین در خانه بمانند و ضمن عدم حضور در اجتماعات و رعایت بهداشت فردی، آرامش خود را حفظ کنند.

وی در رابطه با مصرف دارو در این بیماران افرود: شرایط بیماران به نوع داروی مصرفی بستگی دارد، اگر داروهای مصرفی آنان از دسته اینترفرون‌هاست بهتر است به درمان خود ادامه دهند و اگر کوپامر، سینومر و یا داروهایی مثل رسیژن مصرف کرده و یا درمان آنان بروی بتافرون‌هاست، این افراد نیز باید به درمان خود ادامه دهند و داروی خود را قطع نکنند.

متخصص مغز و اعصاب بیمارستان دکتر مسیح دانشوری ادامه داد: اما آن دسته از بیماران دچار "ام اس" که فینگولیمود استفاده می‌کنند، بهتر است برای ادامه درمان با پزشک متخصص خود مشورت کنند، شاید لازم باشد داروی خود را تغییر داده و یا مصرف آن را برای یک دوره زمانی به تاخیر بیاندازند.

به گزارش ایسنا منصور افشار در پایان با اشاره به بیمارانی که داروهای جدیدی مثل ریتوکسی مب یا زیتاکس مصرف می‌کنند گفت: این افراد نیز حتما باید برای ادامه مصرف دارو با پزشک متخصص مشورت کنند. البته در آخرین گایدلاین منتشر شده در این رابطه، توصیه بر آن است که داروهای دارای توان تضعیف سیستم ایمنی بهتر است در دوره شیوع کروناویروس محدود شود البته بیماران قبل از هر اقدامی حتما با پزشک خود مشورت کنند. با این حال توصیه کلی آن است که داروهای ضعیف‌تر جایگزین سایر داروها شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.