با اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا بیش از یک میلیون ایرانی مورد غربالگری قرار گرفتند
 به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا رئیسی گفت: سه روز از بسیج ملی مقابله با کرونا می‌گذرد و بر پایه پرونده الکترونیک خانه‌های بهداشت در صورتی که فرد مشکوک باشد از سه طریق سامانه الکترونیکی با او تماس گرفته می‌شود. شماره تماس ۹۰ درصد سرپرست خانوارها را داریم و هنگامی که همکاران ما تماس می‌گیرند شماره ۴۰۳۰ روی تلفن فرد می‌افتد. کافی است افراد به سوالات همکاران در زمینه وضعیت سلامت خود و خانواده با دقت پاسخ دهند. کسانی که علامت دارند و مشکوک به ابتلا هستند، راهنمایی می‌شوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در روش سوم افراد مستقیم به مراکز بهداشت مراجعه می‌کنند که ترجیح ما غربالگری الکترونیکی بوده و درخواست ما این است که مردم از مراجعه به بیمارستان‌ها خودداری کنند. فرد دارای علامت سرفه و تب را پزشک معاینه می‌کند و در افرادی که علامت خفیف دارند، مراقب سلامت روزانه آن‌ها چکاپ می‌کند. همچنین افرادی که علائم شدید دارند به بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان افزود: از حدود ۷ میلیون و ۱۲۰ هزار نفر که مشکوک بودند، ۱۴۰۰ نفر به بیمارستان ارجاع داده و ۸۸۲ نفر بستری شدند. همچنین تعداد ۱۸۲ نفر درمان سرپایی ۲ دارویی گرفتند که اگر این سامانه نبود ۱۲۰ هزار نفر به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کردند. با اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا بیش از یک میلیون ایرانی مورد غربالگری قرار گرفتند و تا شب به ۲ میلیون غربالگری خواهیم رسید.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.