اقدامات شهرداری در راستای کنترل شیوع کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پیروز حناچی صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه کشور در حالی وارد موضوع کرونا شد که بدترین تحریم‌های ظالمانه را پشت سر می‌گذارد، گفت:‌ در این مدت سعی کردیم تا اقداماتی انجام دهیم که از این فشارهای ظالمانه خارج شویم و دیدید که وزیر امور خارجه نیز نامه‌نگاری‌هایی در این خصوص داشته است و از اعضای شورای شهر نیز می‌خواهیم از ظرفیت‌های خود استفاده کنند تا از این شرایط غیرانسانی عبور کنیم و بتوانیم به موقع و به طور کافی کمک‌هایی را برای مقابله با این پاندمی جهانی داشته باشیم.

شهردار تهران ادامه داد: پنجشنبه آخر سال را در حالی پشت سر گذاشتیم که تراکم جمعیت به شدت کاهش یافته بود، البته چهارشنبه سوری و یک پنجشنبه دیگر نیز پیش رو داریم و تلاش می‌کنیم تا تراکم جمعیت کاهش یابد، تلاش کردیم در این مدت از بیمارستان‌های درگیر کرونا بازدید کنیم، بنده از بیمارستان امام خمینی (ره) بازدید کردم چرا که بیمارستان سینا، امام و مسیح دانشوری کانون‌های اصلی مراجعه مردم هستند.

وی با اشاره به کمک بنیاد مستضعفان به شهرداری تهران و عیدی به کارگران پسماند و بهشت زهرا افزود: رئیس بنیاد مستضعفان اعلام آمادگی کردند که حاضرند برای کسانی که در پی شیوع کرونا بیکار شده‌اند و همچنین در راستای تغییر پارادایم جمع‌آوری زباله، کمک کنند و ما هم از این موضوع استقبال کردیم و کار خوبی انجام شد چرا که از همه افراد درگیر با کرونا که به نوعی تحت تأثیر کرونا بودند دلجویی کردیم که لازم است از بنیاد مستضعفان تشکر کنیم.

حناچی گفت: بیشترین حوزه درگیر شهرداری با کرونا در حوزه خدمات شهری است اما حوزه‌هایی همچون سلامت و اجتماعی به صورت بی‌سروصدا درگیر کرونا هستند، حتی سازمان مدیریت بحران ما نیز به صورت جدی با یک مانور برای اولین بار روبرو شد. هر چند که ما هزار تخت نقاهتگاهی در هشت سوله فراهم کردیم اما شهروندان استقبال نمی‌کنند که این موضوع بررسی می‌شود، به دولت اعلام کردیم که شهرداری آماده است در حوزه میادین میوه و تره‌بار افزایش ساعت بدهد، بر همین اساس ساعت کار میادین به 16 ساعت رسید و برخی شعب شهروند نیز به صورت 24 ساعته فعال هستند.

شهردار تهران با اشاره به استفاده از تکنولوژی تصریح کرد: با همکاری وزارت ارتباطات توانستیم با استفاده از روش‌های مختلف مسیر ابتلا به کرونا را شناسایی کنیم که اعلام شد پمپ بنزین، سوپرمارکت و... از کانون‌های اصلی شیوع بودند، در پی شیوع کرونا ما دو سناریو برای برنامه‌های نوروزی شهرداری در نظر گرفتیم، نوروز با کرونا و نوروز بدون کرونا مورد توجه قرار گرفت؛ اما دقت داشته باشید در این شرایط ما اقدامات لازم در جهت آراستگی شهر را انجام می‌دهیم و به مانند هر سال گل‌های بهاری را در شهر کاشتیم.

به گزارش ایسنا وی در پایان با اشاره به ساخت ماشین مه پاش در سازمان آتش‌نشانی برای ضدعفونی کردن بهتر شهر گفت:‌ اگر می‌بینید برخی تصمیمات در عین منطقی بودن گرفته نمی‌شود بنا به دلایلی است و امیدوارم بتوانیم همه مردم ایران با سلامت از این شرایط عبور کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.