سرپرست سازمان هلال احمر، مسئول برپایی و نظارت بر اکیپ‌های بازرسی سلامت مستقر در خروجی شهرها شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، متن حکم سعید نمکی به شرح زیر است؛

جناب آقای دکتر همتی
سرپرست محترم سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

بدینوسیله مسئولیت برپایی و نظارت بر اکیپ های بازرسی سلامت مستقر در خروجی شهرهایی که لیست آن با موافقت معاون محترم امور بهداشتی و معاون محترم وزارت کشور نهایی شده به جنابعالی محول می شود. هر اکیپ شامل یک نفر از پرسنل بهداشتی، هلال احمر و نیروهای نظامی و دانشگاهی خواهد بود. توجه به موارد ذیل ضروریست:

1_ اکیپ ها در خروجی شهرهای ذکر شده و مورد توافق، در محل و تعداد مناسب تشکیل گردد. علاوه بر خروجی شهرهای مورد نظر، در ترمینال ها، ایستگاه‌های قطار و فرودگاه‌ها نیز طبق روال قبل باید ادامه یابد.

2_ اکیپ ها باید مجهز به دستگاه تب سنج و امکانات اولیه تشخیص بوده، بروشورها و مطالب آموزشی نیز جهت کسانی که بیمار تشخیص داده نمی شوند، جهت تذکرات لازم و اعمال دستورالعمل های ضروری بایدداده شود. موارد آموزشی جهت افراد مشکوک و همراهانشان طبق پروتکل های ایزولاسیون می باشند.

3_ افراد مشکوک و یا بیمارسریعا به اولین ایستگاه قرنطینه منتقل و با نظر پزشک معالج مستقر تعیین تکلیف شوند. بلاتکلیفی افراد مشکوک و یا احتمالا مبتلا مهمترین عامل در شیوع بیماریست که باید مورد توجه قرار گیرد. ثبت مشخصات فرد مشکوک ومبتلا ،همچنین مشخصات وسیله نقلیه در سامانه و ردیابی توسط پرسنل بهداشتی منطقه ضروریست.

اطلاعات مربوط به این گونه موارد هر روزه توسط سامانه باید به ستاد مستقر در وزارت بهداشت منتقل گردد.

4_ در صورت هرگونه مقاومت و یا ایجاد درگیری افراد مشکوک و یا مبتلا مسئولیت برخورد قانونی و پیگیری های مورد نیاز بعهده پرسنل نظامی وانتظامی و ضابطین محترم قضائی عضو اکیپ می باشد و همکاران بهداشتی و هلال احمر حق هیچگونه درگیری و مقابله با مردم را ندارند.

5_ در صورتیکه افزایش اکیپ ها و یا شهرهای مورد نظر ضرورت داشت از طریق ستاد استانی و استانداران محترم به ستاد مرکزی اعلام و سپس روزانه به جنابعالی ابلاغ خواهد شد.

6_ لازم است، مسئولین محترم هلال احمر استانی با هم آهنگی معاونین محترم بهداشت و درمان، دانشگاهها سرکشی های مستمر به اکیپ های مستقر در خروجی شهرهای استانها داشته باشند.

7_ شروع عملیات و استقرار اکیپ ها از پس فردا سه شنبه مورخ 27/12/1398 و با اعلام قبلی صورت گیرد.

موفقیت جنابعالی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

دکتر سعید نمکی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
وب‌دا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.