تشکیل ۵ کارگروه مردمی در استان برای مقابله با کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهرام سرمست درجلسه ستاد مردمی و خیرین سلامت مبارزه با کرونا، با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات تمامی نیروهای مردمی اعم از مجمع خیرین سلامت، سازمان های مردم نهاد، مواکب اربعینی، فعالان اقتصادی و قرارگاه مردمی بر لزوم وحدت و هماهنگی بیشتر در خدمت رسانی و عدم موازی کاری تاکید کرد.

استاندار قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته از ابتدای اعلام وجود ویروس کرونا درقم گفت: علاوه بر پیگیری‌ها جهت تخصیص اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل و تجهیز بیمارستان‌های نیمه تمام استان درابتدا دو بیمارستان به منظور درمان بیماران کرونا مدنظر قرار گرفت که با توجه به افزایش مراجعین به تعداد مراکز درمانی افزوده‌ شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی افزایش تخت‌های بیمارستانی به صورت سیار درصورت وجود موج دوم شیوع ویروس کرونا درقم افزود: تاکنون نیروی‌های سپاه و ارتش  علاوه بر همکاری با شهرداری درضد عفونی معابر شهر، در ایجاد بیمارستان‌های سیار در استان اقدامات شایسته‌ای انجام داده‌اند که از آنان قدردانی می‌شود.

سرمست تشکیل ستاد مردمی و خیرین سلامت در امر مبارزه با کرونا را به منظور مدیریت نحوه کمک رسانی، اولویت بندی بر حسب نیاز وتوزیع هدفمند اقلام موردنیاز اعلام و خاطرنشان کرد: با مشارکت، همکاری، عدم موازی کاری و هماهنگی منظم نیروهای مردمی و خیرین به سرعت بیشتری در روند درمان و کنترل بیماری دست خواهیم یافت.

استاندار قم بر تشکیل کارگروهی با محوریت سازمان های مردم نهاد و با همکاری نهادهای حمایتی استان و با نظارت اداره کل امور اجتماعی استانداری به منظور برنامه‌ریزی و بسترسازی آموزش و مشارکت پذیری عمومی در رعایت مسائل بهداشتی تاکید کرد و افزود: از مجمع خیرین سلامت درخواست داریم در تامین منابع و امکانات مورد نیاز پزشکی و بیمارستانی مشارکت داشته باشند.

رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مشارکت مردمی در تامین، تولید و توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم را به کارگروهی متشکل از اتاق بازرگانی با همکاری فعالان اقتصادی استان و با نظارت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سپرد، همچنین جلب مشارکت‌های مردمی جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر در سطح استان در حین و پس از بحران کرونا را به قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت (س) سپرد.

به گزارش ایسنا وی در پایان مشارکت مواکب اربعینی در مقابله با بیماری کرونا را مورد اشاره قرار داد و معاونت امور زائران را مسئول برنامه‌ریزی و مشارکت این مواکب در شرایط بحران کرونا قرار داد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.