نگران خیز شیوع ویروس کرونا در شهرهای زیارتی هستیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی روز دوشنبه در نشست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که با حضور رییس جمهوری و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با استانداران سراسر کشور برگزار شد افزود: حدود ۱۰ هزار تخت نقاهتگاهی در کل کشور آماده پذیرش بیماران است و تا هفته آینده احتمالا این ظرفیت به ۱۵ هزار تخت خواهد رسید.

وی افزود: تعدادی از این تخت‌ها در استانهای اصفهان، گلستان، مازندران، گیلان مهیا شد و بیماران در آنها بستری هستند و در خراسان رضوی هم به همت استاندار این استان تعداد قابل توجهی تخت نقاهتگاهی آماده شده و در صورت نیاز استفاده می‌شود به همین جهت استاندار خراسان رضوی به همراه همکاران ما در دانشگاههای علوم پزشکی در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا دلسوزانه عمل کرده اند و تلاش های بسیاری انجام داده‌اند تا خیز شیوع کرونا اتفاق نیفتد.

علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی و جمعی از اعضای ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان هم به صورت ویدئوکنفرانس در این جلسه مشارکت داشتند.

۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر و مسافر نوروزی ظرف روزهای ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ تا پایان چهاردهمین روز فروردین ۱۳۹۸ به خراسان رضوی سفر کرده بودند، سفر ۱۲ میلیون نفر از این تعداد زائر و مسافر با استفاده از خودروی شخصی، یک میلیون نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای و بقیه از طریق راه‌آهن و فرودگاه صورت گرفته بود.

با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان رضوی و شهر مشهد مسوولان این استان و نیز کلانشهر مشهد به طور موکد اعلام کرده و می‌کنند که "خراسان رضوی آمادگی پذیرش میهمانان نوروزی را ندارد و هیچ گونه خدمات اقامتی در دسترس مسافران احتمالی قرار نخواهد گرفت. "

شمار مبتلایان به عفونت‌ حاد تنفسی و مشکوک به کرونا تاکنون در خراسان رضوی به دو هزار و ۹۱۸ بیمار رسیده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.