پیگیری تلفنی وضعیت سلامت گروه‌های پرخطر تهرانی‌
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، زینب نصیری در نشست خبری مجازی امروز دوشنبه در تشریح اقدامات اداره کل سلامت شهرداری تهران در مقابله با کرونا ویروس و همچنین اقدامات ویژه ایام نوروز گفت: ضرورت مراقبت از افراد پرخطر حوزه سلامت از اهمیت بسزایی برخوردار است لذا در سطح محلات افرادی که در معرض خطر بیشتر قرار دارند همانند سالمندان، افراد دیابتی و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند شناسایی شدند.

وی افزود: در 352 محله با افرادی که عضو کانون‌های ما در سه حوزه سالمندان، افراد دیابتی و افراد دارای معلولیت بودند تماس‌هایی را به صورت تلفنی برقرار کردیم تا ضمن دلجویی و تاکید بر اهمیت ماندن آنها در خانه نیازهای اساسی آنها را احصا کنیم و خدمات حمایت روانی را نیز به آنها ارائه کردیم.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران ادامه داد: 14 هزار و 714 نفر با آنها تماس گرفته شده که از این میان 4491 نفر دیابتی، 4011 نفر افراد دارای معلولیت و 2212 نفر سالمند بودند. این تماس‌ها در سطح محلات ادامه دارد و این فرآیند برای ارائه آموزش خدمات مورد نیاز انجام خواهد شد، در ایام نوروز ترغیب افراد برای در خانه ماندن از اولویت‌های برنامه‌های نوروزی اداره کل سلامت شهرداری تهران است.

به گزارش ایسنا نصیری در پایان گفت: علاوه بر دنبال کردن برنامه ارائه خدمات به افراد در سطح محلات آموزش و ترغیب افراد برای خانه ماندن دنبال خواهد شد. در حوزه سلامت وظیفه خود می‌دانیم موضوعات مربوط به سلامت شهروندان را به دقت دنبال کنیم و آموزش‌های لازم را ارائه دهیم. همچنین در تلاش هستیم تشکیل گروه‌های داوطلبی در هر محله را پیگیری کنیم. تیم‌هایی که به صورت پنج نفره در سطح محلات تشکیل خواهند شد و اهداف آموزشی با کمک آنها دنبال خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.