واردات داروی تامیفلو و توزیع در شبکه داروخانه‌ای کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسن صفاریه از واردات داروهای مرتبط با اپیدمی کرونا بر اساس نیازهای اعلام شده و موجود در بازار توسط این سازمان خبر داد و گفت: اگرچه داروی تامیفلو هم اکنون از پروتکل درمانی وزارت بهداشت خارج شده اما درخواست های مردمی برای دریافت این دارو همچنان زیاد است.

وی افزود: هم اکنون شاهد التهاب و صف‌های طولانی برای دریافت آن در داروخانه های مختلف کشور هستیم  و علیرغم اینکه کارشناسان وزارت بهداشت تاثیر این دارو را در درمان اپیدمی کرونا به‌صورت علمی تایید نمی کنند، اما به جهت حساسیت ایجاد شده در افکار عمومی، عده ای درحال سودجویی در این زمینه هستند. لذا سازمان تدارکات پزشکی با هماهنگی وزارت بهداشت و دریافت مجوزهای ذیربط اقدام به واردات و تامین این دارو کرده که در طول سال نیز مصارف متعدد درمانی از جمله برای درمان بیماری آنفولانزا دارد.

به گزارش ایسنا رئیس سازمان تدارکات پزشکی در پایان گفت: این دارو در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و در مراکز درمانی و شبکه داروخانه ای کشور توزیع خواهد شد، داروخانه های جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از بازوهای نظام دارویی کشور نقش مهمی ایفا می‌کنند، شبکه داروخانه های کشور بخش خصوصی و دولتی همواره در کنار یکدیگر پاسخگوی نیاز بیماران بوده و در اپیدمی پیش آمده نیز با تمام توان تلاش کردند تا نیاز بیماران را تامین کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.