خطرات تاخیر عمل کاشت حلزون کودکان کم شنوا به دلیل شیوع کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، گیتا موللی گفت: کرونا جهان را به شدت متأثر کرده و همه مشاغل و تخصص‌ها را دچار مسائل و محدودیت‌های خاص کرده است، در این میان لازم است به برخی مسائل به صورت ویژه بپردازیم. یکی از این گروه‌ها کودکانی با کم شنوایی عمیق هستند نیازمند عمل کاشت حلزون هستند.

عضو هیأت مدیره انجمن علمی شنوایی شناسی ایران ادامه داد: شیوع کرونا سبب شده است عمل‌های جراحی بسیاری محدود یا لغو شود، کودکی با کم شنوایی در واقع دچار یک اورژانس نورولوژیک است و بخش‌هایی از مغز که مستلزم تحریک شنوایی هستند در این کودک بدون تحریک باقی می‌ماند. هرچه کودک سریع‌تر کاشت حلزون شود، اکتساب گفتار در او سریع‌تر و بهتر صورت می‌گیرد.

به گزارش مهر وی در پایان افزود: تأخیر عمل کاشت حلزون کودکان کم شنوا نگرانی‌هایی در خانواده‌ها و کارشناسان به وجود آورده است. لذا، توصیه می‌شود والدین در استفاده از سمعک و پیگیری آموزش و توانبخشی فرزندان کم شنوای خود به صورت آنلاین از طریق مراکز توانبخشی جدیت به خرج دهند، هرگونه تأخیر و وقفه در امور توانبخشی کودک سبب اثرات درازمدت بر رشد زبان گفتاری و موفقیت‌های آتی کودک کم شنوا خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.